De la ucenic tinichigiu la constructor 

Rădăcinile istoriei companiei Porsche se află în Boemia, unde la 3 septembrie 1875, în Maffersdorf, se năştea Ferdinand Porsche, al treilea copil al lui Anton Porsche şi al soţiei sale Anna. Când este inventat automobilul, Ferdinand Porsche are 11 ani. Este interesat în mod special de electricitate, instalând la vârsta de 13 ani sonerii electrice şi asigurând alimentarea cu energie electrică a casei părintești, la 16 ani.

Inventatorul motorului electric integrat direct în roată

După încheierea uceniciei în cadrul companiei tatălui său, fiind pasionat de tehnică şi talentat în acest domeniu, Ferdinand Porsche îşi începe în 1893 cariera la Concernul de Uzine Electrice Bela Egger & Co din Viena Cu puţin înainte de începutul noului secol, el intră în serviciul furnizorului oficial al curţii regale, Jacob Lohner. Dezvoltând motorul integrat în roată, el uimeşte lumea auto, la Salonul de la Paris din 1900 şi prezintă un autovehicul cu tracţiune pe toate cele patru roţi: este prima maşină cu tracţiune integrală din lume. Este un principiu care, 70 de ani mai târziu, a fost utilizat la autovehiculul selenar al NASA. Şi primul automobil hibrid din lume, un autovehicul cu propulsie cu benzină şi electrică, provine de la Ferdinand Porsche.

Copiii săi Louise și Ferry

Între timp căsătorit şi tată al unei fiice (Louise* 1904), Ferdinand Porsche trece în 1906 la Austro Daimler în Wiener Neustadt, unde devine, trei ani mai târziu, tată al unui fiu (Ferry* 1909).

Constructorul genial

În cei 17 ani în care a lucrat pentru marea companie industrială austriacă, la care ocupă şi funcţia de director general, dezvoltă limuzine puternice şi, pentru prima dată, cu formă aerodinamică (astfel, fiind el însuşi la volan, câştigă inclusiv renumita cursă Prinz-Heinrich), construieşte camioane, precum şi, pentru armata imperială, un tren militar care putea să se deplaseze atât pe şosea, cât şi pe şine, construieşte motoare de avioane (pentru care îi este acordat titlul Honoris Causa din partea Universităţii Tehnice din Viena) şi, după Primul Război Mondial, construieşte primul automobil sport cu două locuri, numit Sascha, care câştigă Targa Florio încă de la prima sa cursă.

 


În anul 1923, Ferdinand Porsche devine director tehnic la Daimler în Stuttgart, unde este responsabil de dezvoltarea renumitelor modele S, SS şi SSK şi dezvoltă camioane, motoare de avioane etc. După încheierea contractului său, se întoarce în Austria, unde ocupă mai întâi funcţia de director general la Steyr. În 1931, Porsche începe să lucreze pe cont propriu, la biroul său de proiectare din Stuttgart.