Afacerea cu automobile merge ca pe roate

Fraţii mută sediul companiei Porsche Konstruktionen GesmbH din Gmünd la Salzburg, pe Alpenstrasse. În timp ce Louise şi soţul ei, Anton Piëch lucrează în Salzburg la dezvoltarea importului de autovehicule VW pentru Austria, Ferry Porsche se întoarce la Stuttgart, unde în 1950 pune bazele fabricării de automobile sport (actuala Porsche AG). Cele două companii Porsche din Stuttgart şi Salzburg (mereu proprietatea comună a fraţilor Louise şi Ferry) au deci rădăcini comune, dar s-au dezvoltat ca afaceri independente.

Începutul ca importator Volkswagen la Salzburg

În mai 1949, începe activitatea de import în Salzburg, cu primele 14 Broscuţe. Începând cu anul 1950, Dr. Anton Piëch este numit şi formal în poziţia de director general al Porsche Konstruktionen GesmbH, care în acelaşi an optimizează serviciile pentru clienţi prin realizarea depozitului central de piese de schimb. Este un pas foarte important în strategia companiei, pe drumul de la serviciile exclusiv de import, la o mare companie de servicii

Cu viziune pe termen lung, Louise Piëch dezvoltă o companie comercială de succes


În mijlocul fazei de dezvoltare, familia este afectată de două lovituri ale sorţii: genialul Prof. Ferdinand Porsche încetează din viaţă în 30 ianuarie 1951, iar doar un an mai târziu, decedează absolut neaşteptat şi Dr. Anton Piëch. Astfel, Louise Piëch preia în 1952 conducerea tinerei companii din Salzburg, care la momentul respectiv avea 71 de angajaţi şi 3 sucursale - sediul din Alpenstrasse, filiala din Gmünd şi sediul din Zell am See. Mamă a patru copii, ea influenţează decisiv Porsche Salzburg, prin capacitatea sa de neimitat de a motiva şi prin puterea de a conduce, coordonând compania aflată în creştere, cu o deosebită cumpătare şi cu fler comercial.

Din toamna anului 1953, odată cu liberalizarea importului de automobile, care a permis creşterea fulminantă a cifrelor de vânzări ale Broscuţei (de la 798 de unităţi în 1952, la 2.675 în 1953), începe  panta ascendentă a evoluţiei companiei. Louise Piëch reuşeşte să pună pe picioare o organizaţie de distribuţie VW care să acopere întreaga Austrie, precum şi distribuţia de automobile sport Porsche şi în doar un an, asigură pentru prima dată poziţia de lider de piaţă a mărcii Volkswagen (5.218 de automobile vândute, adică o cotă de piaţă de 25,1%). O poziţie care, începând cu 1957, nu va mai fi niciodată cedată.