A doua generație pune umărul la treabă

Încă din timpul Celui de-al 2-lea Război Mondial, biroul de proiectare Porsche este mutat la Gmünd în Kärnten (Austria), unde, după încheierea războiului, Ferry Porsche lucrează împreună cu echipa sa (şi în atelierul din Zell am See) la instalaţii pe cablu şi tractoare, dar şi la reparaţii ale fostelor autovehicule militare.

Înființarea Porsche Konstruktionen GesmbH

Pentru a proteja, împotriva confiscării de către forţele de ocupaţie, munca de o viaţă a tatălui lor internat în Franţa, Ferry Porsche şi sora lui Louise (căsătorită din 1928 cu avocatul Dr. Anton Piëch) înfiinţează, în 1 aprilie 1947, compania austriacă Porsche Konstruktionen GesmbH în Gmünd, cu Louise Piëch şi Ferry Porsche ca directori generali. În această perioadă, compania acum austriacă primeşte comanda industriaşului italian Dusio de a construi o maşină de Formula 1 cu tracţiune integrală. Până la urmă, din motive financiare, "Cisitalia" nu participă niciodată la vreo cursă, dar din încasările în baza acestui contract, fraţii reuşesc să depună cauţiunea pentru tatăl lor internat, astfel încât acesta să se poată întoarce acasă.

Se naște o marcă

Apoi Ferry Porsche îşi îndeplineşte visul. După modelul Beetle, în Austria, în valea  Malta din Kärnten, prinde formă primul automobil sport care poartă numele Porsche. Ferry prezintă în 1948 un automobil cu numărul de serie 356, care mai târziu avea să pună bazele renumelui legendar al mărcii Porsche. Nr. 1 mai avea încă motorul amplasat central, dar următoarele coupe-uri realizate manual în Gmünd aveau motorul montat în spate. Peste zece cabriolete 356 sunt construite în atelierul din Salzburg, de pe Alpenstrasse.

Contract semnat cu Volkswagen

Dar cea mai importantă decizie este luată cu 1.000 km mai la nord, când aliaţii hotărăsc să demareze construcţia de automobile Volkswagen în fabrica Volkswagen reconstruită. Sunt solicitaţi tehnicienii Porsche, care asigură suportul la demararea activității. Totodată, Ferry Porsche preia negocierile contractuale cu Nordhoff, proaspăt numitul director general VW. Cele mai importante componente ale contractului conţin comisionul de licenţă pentru fiecare Broscuță construită, aprobarea construirii unui automobil sport după modelul Broscuţei (Porsche 356) şi distribuția prin intermediul reţelei VW, care ulterior avea să acopere întreg globul, înţelegeri cu privire la serviciile tehnice asigurate de biroul de proiectare Porsche şi de asemenea, contractul de importator general VW pentru Austria. Acest contract amplu  este semnat în Bad Reichenhall de către Ferdinand Porsche, Ferry Porsche, Louise Piëch şi Anton Piëch şi de directorul general VW, Nordhoff. Astfel, automobilul "patern", Broscuţa, devine baza pentru evoluţia extraordinară a companiilor Porsche din Salzburg şi Stuttgart.

În 7 septembrie 1948, pe numele  Ing. Ferdinand Porsche, este emis de către autorităţile din Spittal an der Drau (Austria), certificatul care permitea "Comerţul cu autovehicule şi componente ale acestora, limitat la produsele fabricii Wolfsburger Motorenwerke (ulterior fabrica Volkswagen)".