Porsche România raportează rezultatele interimare pentru 2015

23.09.2015

Porsche România anunţă creşteri importante în primele 8 luni ale anului, comparativ cu aceeași perioadă din 2014. Rezultatele pozitive vin pe fondul creșterii de 16,8 procente înregistrate la nivelul pieței auto totale în Romania (conform APIA). Compania își menține astfel poziția de lider în topul importatorilor auto prin realizarea a 14.678 livrari, o crestere de 11,23% comparativ cu perioada similară din anul precedent. Mărcile din portofoliul companiei înregistrează o performanţă bună, reușind în primele 8 luni să atingă o cotă de piață de 22,8% în piața de autoturisme și 6,6% în piața de autovehicule comerciale.

 

,,Rezultatele înregistrate în acest an sunt un semnal important în ceea ce privește viitorul pieței auto din România. Estimăm o piață totală de 105.000 autoturisme în 2016. Alți factori favorabili creșterii vor fi integrarea noilor tehnologii în viața de zi cu zi și orientarea către protejarea mediului înconjurător. Acești factori vor genera și în România un comportament de consum sustenabil, iar în acest context mărcile din portofoliul nostru se adaptează. Astfel, am lansat noile modele electrice și plug-in hybrid, la Audi modelele Q7 e-Tron și A3 e-tron, iar la Volkswagen modelele e-up!, e-Golf și Golf GTE", a declarat  Brent Valmar, Director General Porsche România.

În primele opt luni ale anului, marca Volkswagen Autoturisme a înregistrat 6.223 de unități livrate, consolidându-şi locul 1 în topul mărcilor de import din România, cu o cotă de piaţă de 10,1%. Acest rezultat este urmarea firească a unei strategii pe termen lung: ofensiva de modele noi cu design modern, tehnologiile inovatoare și economice ce echipează fiecare model Volkswagen, reţeaua puternică de distribuitori și creșterea nivelului de calitate în service. Modelele din gama Volkswagen care se mențin în topul preferințelor clienților rămân Golf, Polo, Jetta și Passat.

 

Marca Volkswagen Autovehicule Comerciale a impresionat prin noile modele Caddy 4 și Transporter T6, dar și prin modelul Crafter, care a avut o evoluție pozitivă în acest an. Astfel, în primele 8 luni ale anului, marca a înregistrat 612 unități livrate și o cotă de piață de 6,6%.

Audi a reuşit şi în 2015 să fie una dintre mărcile preferate de cumpărătorii de autoturisme premium, înregistrând 1.233 de livrări până la momentul actual. Printre modelele care s-au bucurat de cel mai mare succes se remarcă modelele din gama SUV: Audi Q3 cu 252 de autoturisme vândute, Audi Q5 cu 247 de unități și Audi Q7 cu 118 unităţi.

Anul 2015 a fost unul încărcat pentru marca Škoda, cu două  lansări de modele noi (Škoda Fabia și Škoda Superb) şi multe evenimente speciale. În primele opt luni ale anului, reţeaua de distribuţie a mărcii Škoda în România a livrat clienţilor 5.502 de autovehicule noi, marca înregistrând astfel o cotă de piaţă de 8,9% şi plasându-se în topul primelor trei mărci auto din ţară.

Rezultatele obţinute de marca SEAT în România pot fi considerate, cu siguranţă, o performanţă. Cu 1.105 unităţi livrate în primele 8 luni ale anului, SEAT a înregistrat o cotă de 1.8% din piaţa totală. Leon, Leon ST și Toledo au fost cele mai bine vândute modele din gama SEAT.

În spatele acestor cifre se află o reţea de distribuitori optim distribuită geografic, numărând 80 de dealeri la nivel național, în 64 de locații: 22 de distribuitori Volkswagen, 14 Audi, 32 Škoda și 12 SEAT.


Das WeltAuto, divizia de autovehicule de ocazie a grupului, a continuat în anul 2015 dezvoltarea reţelei de parteneri, reuşind  un volum de vânzări în creştere raportat la aceeași perioadă a anului trecut. Cele aproximativ 5.100 unităţi de autovehicule de ocazie comercializate au fost însoţite de serviciile prin care marca şi-a câştigat un loc de referinţă în piaţa auto second-hand. Prognozele pentru 2016 indică oportunități pentru dezvoltarea mărcii, fiind estimată o piață de 260.000 de unități.