Vanzarile SEAT cresc cu 25% in trei ani

19.01.2016

SEAT a terminat 2015 cu cresteri de vanzari pentru cel de-al treilea an consecutiv. Vanzarile marcii au trecut pragul de 400,000 vehicule intr-un an (400,037; +2.4%) pentru prima data din 2007, ajungand la o crestere de 25% fata de anul 2012 (321,000 masini). Acesta este cel mai bun rezultat in vanzari din ultimii opt ani.

 

Presedintele Comitetului Executiv al marcii SEAT, Luca de Meo, a anuntat rezultatele anuale in aceasta dimineata cu ocazia primei editii a intalnirilor "Encuentros SEAT" din 2016, intitulata "Calitatea: factor de succes al industriei spaniole". Cresterea vanzarilor este rezultatul unui cumul de factori: Spania (77,200 masini; +14.3%) si Italia s-au revigorat (15,900; +22.1%), Germania are al cincilea an consecutiv de crestere (87,800; +3.8%),  iar piata din Mexic, care este a patra cea mai mare piata pentru marca SEAT, este una de succes (24,100; +13.2%). In plus, marca a obtinut cele mai bune rezultate in vanzari inregistrate vreodata in tari precum Elvetia, Republica Ceha, Danemarca, Turcia, Israel, Tunisia si Maroc.

 

In ceea ce priveste modelele, vanzarile SEAT Leon au crescut cu 4.4% (in total: 160,900 unitati) si acesta a fost inca o data masina cea mai bine vanduta a marcii. Intre timp, Alhambra a avut cea mai mare crestere (17.2%) si a obtinut al doilea cel mai bun rezultat in vanzari din intreaga sa istorie (27,000). Ibiza a facut de asemenea progrese, cu o crestere de 2.4% si un  total de 153,600 masini livrate.

 

Cresterea vanzarilor SEAT, la care s-a adaugat si succesul modelului Audi Q3, au impins productia in Martorell la o crestere de 7.8% (in total: 477,077 masini), ajungand astfel la cea mai ridicata cifra din 2001. Fabrica Martorell produce cele mai multe masini din Spania si a inregistrat al saselea an de crestere consecutiva. Intre anii 2009 si 2015, volumul productiei s-a marit cu 60%.

 

Discutand despre anul 2016, Luca de Meo a explicat ca "cel mai important eveniment al anului va fi lansarea primului SUV compact din istoria companiei", care va ajunge in showroom-urile distribuitorilor la mijlocul anului. Acesta va fi insotit de alte trei noi modele ce vor fi lansate in 2016 si 2017. "SUV va deveni cel de-al treilea pilon al marcii, impreuna cu Leon si Ibiza, si ne va permite sa acoperim segmentul cu cea mai rapida crestere din ultimii ani", a declarat Presedintele Comitetului Executiv al marcii SEAT.

 

Calitatea - un factor al succesului

De asemenea, Directorul de calitate al SEAT, Joaquín Serra, a scos in evidenta in prezentarea sa oportunitatile marcii de a imbunatati competitivitatea prin excelenta in calitate. "Designul, calitatea si eficienta costurilor sunt elemente cheie. Departamentul de Calitate este implicat in intregul ciclu al automobilului, de la design si dezvoltare, trecand prin industrializarea componentelor furnizorilor si productie in-house, si pana la servicii post-vanzare. Provocarea pentru intreaga echipa a Departamentului de Calitate este sa pozitioneze SEAT ca fiind marca distincta care exceleaza in toate fazele procesului de productie".