SEAT anunta inregistrarea unui profit net de 6 milioane de euro in 2015

16.03.2016

SEAT a inregistrat o schimbare pozitiva majora anul trecut in demersul sau de a obtine profit in mod durabil. Compania a inchis anul 2015 cu un profil net de 6 milioane de euro. Cresterea vanzarilor si un mix de modele cu marja mai mare au fost cei doi factori principali care au stat la baza acestei schimbari. SEAT a inregistrat o cifra de afaceri 8.3 miliarde de euro, cu 11% mai mult decat in anul precedent. Acesta este cel mai bun rezultat al companiei din toate timpurile si reprezinta dublul profitului din 2009. Castigurile medii pe masina au crescut cu 3.5%.

"Progresul SEAT in 2015 a fost cu atat mai valoros cu cat nu am obtinut doar un rezultat foarte bun, dar l-am si obtinut intr-un an in care provocarile au fost mari. Implementam strategia potrivita care ne ajuta sa primim cu optimism provocarile generate de sustinerea profitabilitatii pe termen lung. Datorita lansarii de noi produse si integrarii de noi tehnologii in domeniile mobilitate si conectivitate, avem un viitor stralucit in fata", a aratat Luca de Meo, Presedintele Comitetului Executiv al marcii SEAT, in timpul prezentarii rezultatelor anului 2015.

Cresterea vanzarilor pentru cel de-al treilea an consecutiv si depasirea pragului de 400,000 de vehicule intr-un singur an au fost rezultatul revigorarii pietelor din sudul Europei, cum sunt  Spania si Italia. La acestea s-au adaugat cel de-al cincilea an de crestere consecutiva in Germania, piata principala a SEAT, si succesul marcii in Mexic.

Nivelul sustinut in vanzari al modelelor Leon si Ibiza, cu livrari ce au ajuns in 2015 la 160,900 (+4.4%) si respectiv 153,600 (+2.4%) unitati, cresterea puternica a modelului Alhambra (+17.2%) si succesul lui Audi Q3 au contribuit la volum si de asemenea la cifra de afaceri a SEAT, care a crescut pentru cel de-al saselea an la rand.

Cu asa o performanta robusta de business, SEAT a avut capacitatea de a raspunde favorabil cresterii costurilor de publicitate si marketing investite pentru a mari vizibilitatea marcii si a cheltuielilor de personal asociate cu marirea nivelului de salarizare. De asemenea, brandul a putut sustine cresterea si marirea bugetului investit in Cercetare & Dezvoltare pentru lansarea de noi modele, cum este cazul ajustarilor pentru a adapta Linia 1 de la fabrica Martorell la noua platforma MQB A0. In 2015 SEAT a cheltuit 586 milioane de euro in investitii si Cercetare & Dezvoltare, cu 28% mai mult decat in anul precedent. In ultimii cinci ani, eforturile investite de SEAT in acest domeniu s-au ridicat la aproximativ 2.7 miliarde de euro.

Ca imagine de ansamblu, rezultatele operationale s-au imbunatatit cu 96%*.

SEAT si-a marit capacitatea de a genera profit eficientizandu-si activitatile de baza. Compania si-a imbunatatit veniturile din categoria EBIDTA (profitul inainte de dobanzi, taxe, deprecieri si amortizari) cu 30%, ajungand la 391 milioane de euro, si si-a crescut fluxul de numerar operational cu aproape 50%, ajungand la 781 milioane de euro. Vicepresedintele de Finante, IT si Organizare al companiei, Holger Kintscher, a aratat faptul ca "SEAT continua sa-si imbunatateasca capacitatea de a-si genera propriile resurse pentru a-si autofinanta investitiile si a consolida compania din punct de vedere financiar. Dupa cativa ani de imbunatatiri, anul trecut a reprezentat un moment foarte important in drumul nostru catre profitabilitate durabila".

Resurse umane

Cresterea vanzarilor si productiei a permis marcii sa creeze 350 de noi locuri de munca in SEAT Group, incluzandu-i pe cei 100 de ingineri din Centrul Tehnic, ce a aniversat 40 de ani de la infiintare anul trecut si cei 48 de tineri ucenici. In total, compania a alocat 14 milioane de euro pentru programe de training pentru angajatii sai anul trecut.

Viitor

SEAT se asteapta sa-si prelungeasca perioada de crestere si in 2016. Momentele importante de anul acesta includ lansarea Noului Ateca, primul SUV al brandului, ce a fost recent prezentat la Salonul Auto de la Geneva. Noul model este o masina creata integral la Centrul Tehnic SEAT ce va fi disponibila la vanzare vara aceasta.

Ateca reprezinta doar inceputul celei mai ambitioase ofensive in materie de produs din istoria SEAT. Compania isi va intensifica angajamentul in segmentul SUV si in 2017 va adauga un model nou odata cu lansarea unui crossover all-road de dimensiuni mai mici ce va fi dezvoltat si produs in Martorell. "Acestea sunt noutati excelente atat pentru marca, cat si pentru fabrica noastra principala pentru ca vorbim despre segmentul aflat in cea mai rapida crestere si inseamna un mare pas inainte in a deveni cel de-al treilea pilon al companiei, alaturi de familiile Ibiza si Leon", a subliniat Luca de Meo.

Compania vrea sa fie un nume de referinta in industria auto in ceea ce priveste conectivitatea si de aceea a inceput aliante puternice cu lideri in tehnologie cum sunt gigantul in tehnologie mobila Samsung, precum si SAP, liderul mondial in aplicatii de business, retele si Internet of Things (IoT).

Compania face progrese in a ajunge la nivelul urmator in domeniul masinilor conectate. Angajamentul SEAT pune accentul pe dezvoltarea si echiparea masinilor sale cu cea mai noua tehnologie in materie de conectivitate si cel mai inalt standard de siguranta pentru soferi. In acest sens, versiunile CONNECT ale SEAT au fost prezente pe strazile europene din vara anului 2015, odata cu lansarea noului model Ibiza.  Versiunea CONNECT este gandita pentru toata gama SEAT si deja reprezinta 15% din vanzari de cand a fost lansata, in iunie 2015.

Viitorul cere excelenta in conectivitate, iar SEAT intentioneaza sa fie in avangarda acestei tehnologii. Prezenta companiei la Mobile World Congress pentru cel de-al doilea an la rand este o dovada clara care certifica angajamentul SEAT in domeniul conectivitatii.

(*) SEAT isi pregateste declaratiile financiare in concordanta cu Planul General de Contabilitate Spaniol, fara a include subsidiarele. Volkswagen Group aplica standarde internationale de contabilitate (IAS/IFRS) si consolideaza cifrele marcii SEAT.

SEAT este singura companie care creeaza, dezvolta, produce si comercializeaza masini in Spania. Fiind o membra a Grupului Volkswagen, multinationala are sediul central la Martorell (Barcelona), si exporta in cele peste 75 de tari in care este prezenta mai mult de 80% din masinile produse. In 2015 SEAT a vandut un total de 400,000 de unitati la nivel international, inregistrand cea mai ridicata cifra din 2007.

Grupul SEAT are peste 14,000 de angajati profesionisti in cele trei centre de productie - Barcelona, El Prat de Llobregat si Martorell, unde produce modelele de succes Ibiza si Leon. In plus, compania produce modelul Alhambra in Portugalia, modelul Mii in Slovacia si SEAT Toledo in Republica Ceha.  

Multinationala are un Centru Tehnic care opereaza ca un hub stiintific ce strange laolalta 1,000 de ingineri ce sunt forta motrice care sta in spatele inovatiei celui mai mare investitor in cercetare si dezvoltare din Spania. Fidela angajamentului sau in domeniul protectiei mediului, SEAT isi bazeaza activitatea pe sustenabilitate, concentrandu-se in special pe eficienta energetica si reducerea emisiilor de CO2.