ŠKODA ATERO: cel de-al treilea "Automobil stagiar" de la Mladá Boleslav

29.06.2016

Mladá Boleslav, iunie 2016 - ŠKODA CITIJET, ŠKODA FUNSTAR, iar acum ŠKODA ATERO - acesta este al treilea an în care stagiarii de la ŠKODA și-au construit propriile lor automobile unicat de vis. Noul "Automobil stagiar" - un coupé compact - demonstrează din nou talentul stagiarilor tineri care învaţă la Academia ŠKODA. Într-o înregistrare video, stagiarii prezintă procesul de construcție al modelului unicat ŠKODA ATERO.

 

"La fel ca şi la ultimele două proiecte, sunt din nou foarte mândru de ucenicii noștri profesioniști, de implicarea și competențele lor," declară Bohdan Wojnar, Membrul Consiliului de Administrație ŠKODA responsabil pentru Resurse Umane. "Am dori să mulțumim tuturor celor care au susținut acest proiect." Membrul Consiliului de Administrație ŠKODA responsabil pentru Producție, Michael Oeljeklaus adaugă: "Primele două automobile ale stagiarilor au demonstrat deja de ce sunt capabili ucenicii noștri. Automobilul unicat ŠKODA ATERO nu face excepție."

 

Prin crearea acestui model unicat, complet funcţional, ŠKODA continuă o nouă tradiție. În proiectul "Automobilului stagiar" se pune  accent pe promovarea talentelor si creativității studenților. În anul 2014 echipa de ucenici a adus pe șosea un automobil ultracompact decapotabil. Acesta a fost urmat în anul 2015 de Pick-up-ul FUNSTAR.

 

ŠKODA CITIJET este un automobil decapotabil de oraș, bazat pe modelul ŠKODA Citigo. Exteriorul este vopsit în albastru și alb; roțile de 16 inchi din aliaj sunt vopsite în albastru. Un spoiler și cele două țevi de eșapament accentuează spatele autovehiculului. Sub capotă se află un motor pe benzină de 1,0 l, cu o putere de 55 kW (75 CP). Interiorul include volanul, levierul frânei de mână și schimbătorul de viteze îmbrăcate în piele; tapițeria scaunelor și covoraşele textile au un design original. Bordul este finisat în roșu și alb. Interiorul este caracterizat prin iluminare cu LED-uri albastre care reacționează și la sistemul audio de 300 wați.

 

ŠKODA FUNSTAR este un pickup compact bazat pe modelul ŠKODA Fabia. Este vopsit în culorile metalizate "Gri Steel" și "Alb Moon"; pragurile, masca radiatorului și spoilerul spate sunt vopsite în "Verde Reflex". Farurile față și luminile spate luminează prin tehnologia LED; liniile verzi desenate de LED-uri conferă un design aparte luminilor de zi. Interiorul este de asemenea caracterizat de elemente de design "Gri Steel" și "Alb Moon". În plus, modelul unicat are un volan sport și un sistem audio de 1.400 wați. ŠKODA FUNSTAR rulează pe roțile de 18 inchi ale modelului Octavia RS. Motorul TSI de 1,2 l are o putere de 90 kW şi transmisie DSG cu 7 trepte de viteză.

 

ŠKODA ATERO - cel de-al treilea și cel mai elaborat "Automobil stagiar" al mărcii până în prezent - are o lungime de 4,3 metri şi este un coupé cu două uși. Design-ul său este în mică măsura bazat pe modelul ŠKODA RAPID Spaceback. Montanţii B au fost decalaţi spre spate, iar montanţii C au o înclinație mai mare; linia plafonului începe să coboare mai repede. Farurile față sunt cu tehnologie LED, bara față găzduiește o priză de aer mai mare, iar sistemul de evacuare a fost împrumutat de la ŠKODA OCTAVIA RS. Caroseria ŠKODA ATERO este finisată în "Negru Magic" metalizat, în contrast puternic cu elementele de design roșii.

 

Un motor 1,4 TSI cu 92 kW (125 CP) și o cutie DSG cu 7 trepte formează sistemul de propulsie. Roțile de 18 inchi împrumutate de la ŠKODA OCTAVIA sunt vopsite în negru și finisate cu dungi roșii. Puntea față e prevăzută cu discuri de frână ventilate la interior şi perforate. Interiorul oferă iluminare ambientală cu LED și elemente luminoase adiționale pentru a completa look-ul sport. Un amplificator audio de 1.800 wați controlează cele 14 difuzoare ale autovehiculului.

Munca la ŠKODA ATERO a durat aproape o jumătate de an. Echipa de 26 de membri de la Școala Profesională ŠKODA din Mladá Boleslav - 4 tinere și 22 de tineri - a dezvoltat și implementat conceptul având suportul instructorilor lor și al reprezentanților departamentelor de Dezvoltare Tehnică, Design și Producție. Proiectul le-a oferit stagiarilor oportunitatea să își pună în practică cunoștințele și de asemenea să proiecteze și să implementeze alături de experți din toată compania.

 

Prin proiectul "Automobilul stagiar", ŠKODA a demonstrat în ultimii trei ani calitatea pregătirii profesionale pe care o oferă. Școala profesională ŠKODA le oferă tinerilor cursuri tehnice de trei sau patru ani, la absolvire fiind acordat un certificat de ucenicie sau o diplomă. În urma absolvirii cu succes, tuturor stagiarilor li se oferă un loc de muncă la ŠKODA. În prezent, aproape 900 de stagiari sunt înscriși în 14 programe de stagiatură full-time, din care 14 procente sunt femei. Aproximativ 100 de angajați studiază în programe postabsolvire.

ŠKODA AUTO

› este unul dintre cei mai vechi producători auto din lume. Compania a fost înfiinţată în anul 1895, în perioada de început a industriei auto. Până în ziua de azi, sediul companiei a rămas la Mladá Boleslav.

› în prezent oferă următoarele game de modele: CITIGO, FABIA, RAPID, OCTAVIA, YETI şi SUPERB.

› în 2015 a livrat peste 1 milion de automobile la clienţii din întreaga lume.

› aparține, din 1991, de Volkswagen. Grupul Volkswagen este unul dintre cele mai de succes concerne auto din lume. În plus față de automobile, ŠKODA produce și dezvoltă, independent, în asociere cu Grupul, componente precum motoare și transmisii.

› operează în trei locații din Republica Cehă; produce în China, Rusia, Slovacia și India, în principal prin intermediul unor parteneriate încheiate în cadrul Grupului, precum și în Ucraina și Kazahstan prin intermediul unor parteneri locali.

› are la nivel mondial peste 26.600 de angajați și activează în peste 100 de piețe.