Noul Passat este "Car of the Year" 2015

03.03.2015

· Mult râvnita distincţie "Maşina Anului" în Europa a fost acordată celei de-a opta generaţii a acestui bestseller

"Maşina Anului 2015" în Europa este un Volkswagen: noul Passat câștigă prestigiosul premiu prezentat anual de juriul internațional "Car of the Year". Câştigătorul a fost anunţat în după-amiaza dinaintea deschiderii Salonului Auto de la Geneva.  

"Suntem deosebit de mândri de această distincţie," a explicat Prof. Martin Winterkorn, CEO Volkswagen Aktiengesellschaft, la ceremonia de premiere de la Geneva. "Cu noul Passat am reuşit din nou să dezvoltăm o maşină care defineşte standardele clasei sale în ceea ce priveşte tehnologia şi calitatea. Premiul reprezintă o excelentă confirmare a muncii inginerilor noştri, a designerilor şi a întregii echipe. Noul Passat arată că marca Volkswagen are răspunsurile corecte la provocările vremurilor noastre."

Heinz-Jakob Neusser, membru al Consiliului de Administraţie al mărcii Volkswagen, responsabil de divizia Dezvoltare, a primit premiul acordat modelului Passat: "Suntem încântaţi de distincţia "Car of the Year 2015". Acest premiu are o semnificaţie foarte specială pentru noi, deoarece este acordat de jurnalişti de specialitate internaţionali şi independenţi. De asemenea, premiul este cunoscut ca fiind foarte apreciat de clienţii noștri."

Unul dintre cele mai vechi şi bine-cunoscute distincţii europene, "Car of the Year", premiază anual cele mai bune noi modele din industria auto, începând din 1964. Juriul compus din 58 de jurnalişti auto europeni din 22 de ţări a nominalizat 7 candidaţi pentru finală. În lunile precedente, aceşti candidaţi au fost supuşi unor teste, comparaţii şi evaluări detaliate, având la bază criterii precum caracterul economic, confortul, siguranţa, caracteristicile dinamice, funcționale şi de design, precum şi progresul tehnic. La a 52-a ediţie a acestei competiţii tradiţionale, noul Passat a triumfat în faţa celor 6 rivali ai săi din finală, obţinând 340 de puncte. Două modele din gama actuală Volkswagen au primit deja acest mult-dorit premiu, şi anume Polo în 2010 şi Golf în 2013. Alături de "Golden Steering Wheel 2014" (Volanul de Aur 2014) şi "Auto Trophy 2014" (Trofeul Auto 2014), locul întâi la "Car of the Year" a fost precedat de mai multe premii obţinute în Germania şi în străinătate.

Noul Passat, în toate versiunile sale, este unul dintre automobilele de clasă medie cu cel mai mare succes la nivel mondial, cele 1,1 milioane de unităţi vândute în 2014 încadrând-ul printre modelele Grupului Volkswagen cu cel mai mare volum în lume. Fiind acum la a opta generaţie, bestseller-ul este considerat a fi unul dintre cele mai inovatoare automobile din clasa sa. Graţie metodelor inginerești avansate, a fost posibilă crearea unui design mult mai dinamic (inclusiv gardă la sol redusă, ampatament mai mare, jante mai mari). În ciuda lungimii nemodificate, interiorul noului Passat a crescut considerabil. Totodată, au fost adăugate tehnologii de ultimă oră: printre acestea se numără sisteme precum Active Info Display (un panou de instrumente complet digital) şi display-ul retractabil Head-up (disponibil la o dată ulterioară), precum şi sisteme ca de exemplu Rear Seat Entertainment pe bază de aplicaţii pentru tablete, Front Assist plus funcţia de frânare de urgenţă City cu Pedestrian Monitoring şi alte trei premiere mondiale - Emergency Assist (mașina se oprește în caz de urgenţă), Trailer Assist (manevrare asistată cu remorcă) şi Traffic Jam Assist (asistent pentru blocaje trafic). Noul Passat oferă la alegere 10 motoare supraalimentate cu injecţie directă de benzină şi diesel, cu puteri pe o plajă între 88 kW / 120 CP şi 206 kW / 280 CP.

Passat GTE* - primul Passat cu sistem hibrid plug-in va fi disponibil la sfârşitul acestui an. Motorul 1,4 litri TSI pe benzină dezvoltă o putere de 115 kW/156 CP, iar motorul electric generează 85 kW/115 CP, cuplul maxim al sistemului de propulsie hibrid plug-in fiind de 400 Nm. Puterea şi cuplul sunt exploatate într-o manieră extrem de prietenoasă cu mediul şi eficientă. Consumul în ciclu NEDC (pentru autovehicule hibride) este de sub 2,0 l/100 km şi 13,0 kWh/100 km; iar aceste valori înseamnă emisii de CO2 de sub 45 g/km. Ansamblus hibrid oferă o autonomie de peste 1.000 de kilometri , cu rezervorul de 50 de litri plin şi cu bateria complet încărcată.

*Passat GTE nu este încă disponibil spre vânzare. Date preliminare Passat GTE: Consum combustibil în l/100 km, mixt: sub 2 l; emisii de CO2 în g/km, mixt: sub 45.