Automobilul sport perfect pentru cotidian – noul SEAT Leon ST CUPRA

08.01.2015
  • Versatilitatea chiar poate fi atât de rapiă
  • SEAT îmbină performanţele şi caracterul util, în propria sa manieră unică
  • Două versiuni cu 195 şi 206 kW / 265 şi 280 CP
  • Performanţe optime în condiţii de eficienţă irezistibilă
  • Manevrabilitate precisă, cu diferenţial blocabil, direcţie progresivă, DCC
  • Dotări exclusive, gamă vastă de opţiuni pentru personalizare

SEAT prezintă automobilul care îmbină perfect cotidianul cu performanţele: Noul Leon ST CUPRA combină, într-o manieră unică, performanţele de top cu stilul şi caracterul practic. La o capacitate de încărcare maximă de 1.470 litri, Leon ST CUPRA 280 poate accelera de la zero la 100 km/h în doar 6,0 secunde - iată cât de rapid şi totodată versatil poate fi. Designul atrăgător, opţiunile de echipare individualizate şi calitatea excelentă se numără printre alte aspecte care fac ca Leon ST CUPRA să fie un automobil cu adevărat special. În stilul caracteristic mărcii SEAT, raportul excelent valoare/preţ este, desigur, de la sine înţeles.

SEAT Leon CUPRA este admirat atât de către jurnalişti, cât şi de către clienţi, atât în varianta Sport Coupé, cât şi în cea 5D. În presa de specialitate din întreaga Europă, CUPRA a devenit imediat un câştigător constant al testelor comparative, iar proprietarii îi adoră designul, dar şi ţinuta pe şosea. Noul Leon ST CUPRA adaugă încă o dimensiune: spaţiul unui break. Pentru job şi pentru familie, pentru sport şi hobbyuri - graţie versatilităţii sale, Leon ST CUPRA este automobilul sport perfect pentru toate aspectele vieţii.

"Noul Leon ST CUPRA este completarea perfectă pentru gama noastră de modele de înaltă performanță. Combinaţia între performanţele rafinate şi dinamismul expresiv, confortul care permite relaxarea la drum lung şi excelentul caracter practic, îl fac absolut unic," spune Jürgen Stackmann, Preşedintele SEAT S.A. "Leon ST CUPRA prezintă valorile SEAT în cea mai bună lumină. Suntem mândri de tehnologia excelentă şi calitatea pe care o încorporează."

Un pachet concentrat de tehnologie de vârf garantează performanţele enorme ale noului Leon ST CUPRA. Vârful de gamă este reprezentat de motorul 2,0 TSI cu sistem dual de injecţie şi arbore cu came cu distribuţie variabilă. În funcţie de versiune, acesta generează o putere de 195 kW / 265 CP sau 206 kW / 280 CP. Suspensia cu reglare adaptivă (DCC), diferenţialul faţă blocabil, direcţia progresivă, CUPRA Drive Profile şi farurile Full-LED incluse în echiparea standard sunt doar câteva exemple pentru tehnologia sa de ultimă oră.

"Noul Leon ST CUPRA este un automobil pur sânge SEAT - emoţia şi performanţele, designul şi dinamismul asigură o plăcere autentică, kilometru cu kilometru. Tehnologia de ultimă oră devine evidentă în precizia sa extraordinară, dar şi în eficienţa sa uluitoare," subliniază Dr. Matthias Rabe, Vicepreşedintele mărcii, responsabil pentru Cercetare şi Dezvoltare. "Am investit foarte mult în detaliile fine, pentru a ne asigura că Leon CUPRA dispune de aceeaşi agilitate şi de acelaşi caracter atletic şi în versiunea combi - dar că oferă totodată şi un excelent caracter practic."

O dată cu Leon ST CUPRA, povestea de succes trece la următorul nivel. Prima generaţie a fost lansată în 1996, pentru modelul Ibiza, iar de atunci dinamicele modele CUPRA s-au dezvoltat, devenind iconice pentru marca SEAT. La noua sa generaţie, Leon cu trei uşi este oferit pentru prima dată în versiunea CUPRA, iar acum aceasta este valabilă şi pentru Leon ST.

Sistemul de propulsie - performanţele de top sunt incluse în standard
CUPRA înseamnă putere, performanţe, dinamism - iar noul Leon ST CUPRA îndeplineşte perfect aceste promisiuni. CUPRA 280 cu transmisia opţională DSG, modelul de top al mărcii, sprintează de la 0 la 100 km/h în doar 6,0 secunde, iar cu transmisia manuală în 6,1 secunde. Viteza maximă limitată la 250 km/h este un aspect de la sine înţeles. Cuplul maxim de 350 Nm disponibil pe o plajă largă de turaţie, între 1.700 şi 5.600 rpm, garantează o putere de propulsie impresionantă, în orice situaţie. Iar CUPRA cu 195 kW / 265 CP şi un cuplu maxim de 350 Nm este doar cu o fracţiune de secundă mai lent. Pentru sprintul de la 0 la 100 de km/h, are nevoie de doar 6,2 secunde cu transmisie manuală şi de 6,1 secunde cu DSG.

Cu toate acestea, Leon ST CUPRA este uluitor de eficient. Consumul mediu pentru ambele versiuni de putere este de doar 6,6 litri cu DSG şi de 6,7 litri cu transmisie manuală. Aceasta înseamnă emisii de CO2 de numai 154 şi 157 grame.

Excelentele performanţe ale modelului Leon ST CUPRA pot fi chiar augmentate, cu Performance Pack, care include etriere mari de frână Brembo, precum şi jante şi anvelope specifice.

Componente hi-tech pentru motor
Fiind un adevărat motor sport, 2,0 TSI răspunde spontan la orice acţionare a pedalei de acceleraţie şi înalta sa turaţie este de-a dreptul delicioasă - îmbinată cu un sunet plin şi rafinat, susţinut şi modulat de un actuator de sunet. Propulsorul complet nou, cu turbocharger-ul cu un răspuns excepţional, este înţesat cu elemente hi-tech avangardiste - la sistemul dual de injecţie, injecţia directă de benzină este completată, la sarcină parţială, de injecţia în galeria de admisie. Configuraţia sa optimă reduce consumul de combustibil şi emisiile de particule. Umplerea cilindrilor se găseşte mereu în plaja optimă - arborii cu came sunt ajustabili, cursa supapei reglând deschiderea pe partea de evacuare. Galeria de evacuare este integrată în chiulasă şi este o componentă a inovatorului sistem de management termic. Fiind optimizate, stratul de acoperire şi aliajul pistoanelor din aluminiu şi lagărelor menţin frecarea la minimum. Pachetul de eficienţă CUPRA include de asemenea sistemul Start/Stop şi funcţia de recuperare a energiei de frânare.

Şasiul - hi-tech pentru precizie şi dinamism
CUPRA este dintotdeauna un sinonim pentru dinamismul ieşit din comun, agilitate precisă şi un caracter sportiv extraordinar. Noul Leon ST CUPRA, însă reuşeşte să ridice ştacheta chiar mai mult - în toate privinţele. Cu suspensia cu reglare adaptivă (DCC), diferenţialul faţă blocabil şi direcţia progresivă, toate incluse în echiparea standard, noul Leon CUPRA reuşeşte să parcurgă circuitele chiar mai repede decât predecesorul său, deja foarte rapid. Totodată, poate fi condus mult mai confortabil, dispunând de un nivel surprinzător de confort rafinat, chiar şi la drum lung pe autostradă. Decelerarea sigură şi fiabilă este bineînţeles asigurată de sistemul de frânare de înaltă performanţă, specific modelelor CUPRA şi care poate fi recunoscut datorită etrierelor roşii.

Suspensia cu reglare adaptivă (DCC)
Premisele fundamentale ale caracterului dinamic sunt greutatea redusă şi structura rigidă. Designul noii familii Leon, conceput sistematic în vederea reducerii maselor, este evident şi la ST CUPRA. Noua generaţie a suspensiei cu reglare adaptivă (DCC), dezvoltată special pentru CUPRA, este chiar şi mai sensibilă şi oferă feedback şi mai bun, adaptând caracteristicile şasiului la condiţiile actuale, în doar câteva milisecunde. Acelaşi lucru este valabil şi în ceea ce priveşte preferinţele şoferului - CUPRA Drive Profile permite personalizarea accentuată a modului de a conduce.

Diferenţialul faţă blocabil
Noul diferenţial blocabil de pe puntea faţă optimizează semnificativ tracţiunea şi manevrabilitatea acestui automobil cu tracţiune faţă. Sistemul are la bază un sistem multi-disc acţionat hidraulic şi controlat electronic. Forţa maximă de blocare este de 1.600 Nm, iar în cazuri extreme, 100 de procente ale cuplului pot fi transmise către o singură roată. Diferenţialul blocabil este integrat în toate sistemele de manevrabilitate, precum ESP şi EDS. Astfel nu este optimizată doar tracţiunea, ci este de asemenea eliminată influenţa cuplului motor aspra direcţiei (fenomenul torque steer). Mai mult, controlul său sensibil nu are niciun impact negativ asupra modului în care este simţită direcţia.

Direcţia progresivă
De asemenea inclusă în dotarea standard, direcţia progresivă optimizează manevrarea agilă a noului Leon ST CUPRA. Şoferul percepe o direcţie precisă şi uşurinţa manevrării acesteia, mişcările necesare ale volanului fiind mai reduse, la fel ca modificările de putere cu care trebuie acţionat volanul, mai ales în viraje sau la manevrele de parcare. Direcţia noului Leon CUPRA funcţionează cu un raport progresiv, datorită angrenajului variabil al cremalierei.

Sistemul ESP pentru manevrabilitate a fost optimizat special pentru noul Leon ST CUPRA şi permite un stil de condus foarte sportiv. Pentru utilizarea în situaţii extrem de dinamice, de exemplu pe pista de curse, poate fi de asemenea dezactivat în două etape - prima etapă dezactivează controlul tracţiunii şi setează ESP în modul sport, permiţând unghiuri de giraţie mai mari. A doua etapă dezactivează complet sistemul ESP.

CUPRA Drive Profile
CUPRA Drive Profile permite adaptarea caracteristicilor noului Leon ST CUPRA pe o plajă foarte largă, astfel încât să corespundă preferinţelor individuale ale şoferului. Alături de modurile Comfort şi Sport, modul CUPRA a reprezentat desigur un aspect asupra căruia inginerii din Martorell s-au concentrat în mod deosebit. Răspunsul acceleraţiei este deosebit de sensibil la această setare, iar transmisia DSG funcționează în modul său cel mai sportiv de schimbare a treptelor. Actuatorul de sunet permite să se audă sunetul pur integral al motorului supraalimentat. Suspensia cu reglare adaptivă (DCC), direcţia progresivă şi diferenţialul faţă blocabil de asemenea funcţionează în baza celor mai sportive setări.

Designul - emoţional şi plin de forţă
Designul emoţional este un important punct forte al familiei Leon. Pentru noul model CUPRA, acesta a fost dezvoltat, evoluând cu încă un pas. Silueta alungită a versiuni combi ST se potriveşte perfect cu jantele mari şi distinctive. Noua secţiune frontală cu prizele sale mari de aer şi farurile full-LED asigură o alură marcată de putere, la fel ca secţiunea din spate cu designul de difuzor şi terminaţiile duble ale ţevii de eşapament. Jantele din aliaj uşor sunt destinate exclusiv modelului CUPRA, iar etrierele roşii şi geamurile laterale din spate şi luneta cu tentă închisă îi accentuează caracterul individual.

La interior, accentul este pus pe volanul sport CUPRA, cu propriul design unic, desăvârşit cu padele pentru schimbarea treptelor de viteză a transmisiei opţionale DSG, precum şi cu scaunele sport de top îmbrăcate în Alcantara neagră, rafinată cu cusături decorative albe. Este disponibilă şi o tapiţerie integrală din piele neagră, de asemenea cu cusături albe. Pentru suport lateral extrem, sunt oferite scaune tip scoică opţionale. Pedalierul şi pragurile de acces sunt realizate din aluminiu.

ST CUPRA 280 se diferenţiază vizual prin jantele sale cu design unic, de 19 inch, cu finisaj Titanium, pachetul Aerodynamic Pack cu eleron la marginea din spate a plafonului, înscrisul CUPRA pe etrierele de frână şi carcase negre la oglinzile exterioare. Elementele de decor din habitaclul acestei versiuni sport de top au finisaj Deep Glossy Black sau, ca alternativă, Classic Chrome.

Dotările - exclusive şi individualizate
Leon ST CUPRA îşi justifică poziţia de model de vârf al gamei SEAT şi datorită direcţiei progresive, a suspensiei cu reglare adaptivă, diferenţialului faţă blocabil, sistemului CUPRA Drive Profile şi a sistemului de frânare de înaltă performanţă cu jante de 18 inch (CUPRA 280: 19 inch).

De asemenea incluse în dotarea standard, sunt farurile full-LED şi blocurile optice spate cu LED. Alături de designul distinctiv, farurile cu LED oferă şi multe alte avantaje: acestea iluminează şoseaua din faţă la o temperatură de culoare de 5.300 Kelvin. Datorită faptului că aceasta este foarte apropiată de cea a luminii naturale, nu este atât de obositoare pentru ochi. În ceea ce privește eficienţa, LED-urile consumă doar un minimum de energie - luminile de întâlnire, de exemplu, necesită doar 20 w per unitate.

Scaunele sport de top îmbrăcate în Alcantara, volanul CUPRA şi sistemul Media System Plus, cu touchscreen color de 6,5 inch se numără printre dotările standard pentru interior, care completează dotările de bază ale versiunii Leon FR. O dotare deosebit de specială de la interiorul versiunii CUPRA sunt luminile ambientale. LED-urile din panourile portierelor accentuează contururile designului interior şi subliniază alura premium a compartimentului destinat pasagerilor. Totodată, iluminarea ambientală le permite ocupanţilor să se orienteze mai bine şi conferă o senzaţie de spaţiu şi mai larg. Culorile LED-urilor pot fi adaptate prin intermediul CUPRA Drive Profile - sunt roşii în modul CUPRA, setarea standard fiind alb.

Designul modelului Leon ST CUPRA poate fi personalizat chiar mai mult cu dotările opţionale White Line, Black Line şi Orange Line. Cadrul grilei radiatorului şi oglinzile exterioare, precum şi elemente ale jantelor din aluminiu în două nuanţe sunt vopsite în respectiva culoare, Orange Line fiind accentuată de nuanţa Portocaliu Cup Racer.

SEAT este singura companie din sectorul auto, care dispune de o capacitate completă de design, dezvoltare, producţie şi vânzare de automobile în Spania. Membră a Grupului Volkswagen, multinaţionala are sediul la Martorell (Barcelona), exportând către 75 de ţări peste 80% dintre autovehiculele sale. În 2014, SEAT a vândut la nivel internațional 390,500 de unități.   

Grupul SEAT are 14.000 de angajaţi specializaţi, la cele trei centre de producţie din Barcelona, El Prat de Llobregat şi Martorell, unde sunt fabricate, printre altele, modelele de mare succes Ibiza şi Leon. În plus, compania produce modelul Alhambra, în Palmela, Portugalia, SEAT Mii în Bratislava (Slovacia) și Toledo la Mladá Boleslav (Cehia). 

Multinaţionala spaniolă dispune, de asemenea, de un Centru pentru Dezvoltare Tehnică, un adevărat "centru de know-how", care reuneşte peste 900 de ingineri, a căror misiune este aceea de a fi forţa motoare a inovaţiilor celui mai mare investitor industrial în cercetare, dezvoltare şi inovaţie din Spania. În privinţa angajamentului declarat de a proteja mediul, SEAT are la baza activităţilor sale, criterii de sustenabilitate, mai exact, reducerea emisiilor de CO₂, eficienţa energetică, precum şi reciclarea şi reutilizarea resurselor.