Știri

Cinci premiere aduse pe piața auto de modelul e-tron de la Audi

e-tron, primul SUV 100% electric produs de marca Audi, este un model revoluționar care aduce multe noutăți pentru piața auto din întreaga lume. Printre acestea se numără posibilitatea de a utiliza camere în locul oglinzilor retrovizoare, dotări tehnice care permit încărcarea la stații de 150 kW, posibilitatea de adăuga funcții noi prin intermediul unei platforme online și sistemul inovator de recuperare a energiei. În plus, modelul este produs în fabrica Audi din Bruxelles, prima cu amprentă de carbon nulă și cu zero pierderi.

e-tron este una dintre cele mai așteptate automobile electrice ale acestui an. Până acum, în întreaga lume, au fost rezervate peste 20.000 de modele. Primele SUV-uri electrice au fost livrate în Europa în luna martie, – doar în Germania și Norvegia au fost livrate 1.111 de unități. În România au fost rezervate până acum 22 de modele e-tron, care urmează a fi livrate în această perioadă.

O premieră în producția de serie adusă de e-tron este reprezentată de posibilitatea utilizatorilor de a opta pentru instalarea unor camere video în locul oglinzilor retrovizoare. Aceste camere oferă beneficii importante și un plus de confort și siguranță. Fiecare dintre suporturile exterioare ale oglinzilor suportă instalarea unei camere de mici dimensiuni. Imaginile colectate acoperă și o parte din unghiul mort și sunt afișate la interior pe ecranul principal și pe două ecrane OLED de 7 inch cu un contrast de 1.280 x 800 pixeli montate pe portierele din față.

Utilizarea camerelor în locul oglinzilor contribuie la reducerea consumului vehiculului, deoarece frecarea oglinzilor retrovizoare cu aerul exterior forțează automobilul și crește necesarul de energie. Atunci când este echipat cu camere, coeficientul de rezistență ajunge la o valoare de 0,27, un rezultat de top pentru segmentul SUV, oferind un plus de autonomie pentru baterie de 35 km pe încărcare.

În premieră pentru automobilele din producția de serie modele e-tron pot fi încărcate la stații cu putere de 150 de kW. În acest sens, rețeaua de distribuitori Audi din România va instala anul acesta cel puțin 13 stații cu putere mare de încărcare cuprinsă între 75 și 150 kW. În timpul încărcării automobilul va elimina surplusul de căldură cu ajutorul unui agent de răcire, iar în cazurile în care bateria este rece în timpul încărcărilor care au loc iarna, bateria va fi încălzită cu agent cald.

Bateriile e-tron au o durată de viață mare iar Audi garantează că după opt ani de utilizare acestea vor avea în continuare o capacitate de stocare de circa 80%.

Potrivit testelor WLTP, bateria e-tron are o autonomie de 400 km. În felul acesta, utilizatorii pot chiar evita necesitatea de încărcare a bateriei în traseele pe care le fac pe parcursul unei zile obișnuite. În cazul călătoriilor lungi, automobilul poate fi încărcat fie la stațiile de încărcare rapide sau ultra-rapide care respectă standardul european de încărcare combinată (CCS). La aceste stații e-tron poate fi încărcat în doar jumătate de oră pentru parcurgerea unor distanțe mari.

În Europa rețeaua Ionity plănuiește ca, până la finalul anului 2020, să inaugureze 400 de stații de încărcare de mare putere, instalate la intervale de 120 km de-a lungul principalelor autostrăzi și drumuri principale europene. În acest moment, rețeaua Ionity conține 85 de stații de încărcare ultra-rapidă, Alte 46 de stații sunt acum în faza de construcție.

Modelul e-tron poate fi personalizat în funcție de preferințele utilizatorilor, prin adăugarea unor funcții noi după achiziție. Printre acestea se numără diverse opțiuni care vizează sistemul de iluminat, sisteme de asistență sau funcții de infotainment. Posibilitatea de a adăuga funcții noi va fi disponibilă pentru clienți de la jumătatea acestui an, iar alegerea funcțiilor se va face prin intermediul sistemului MMI al automobilului, prin aplicația myAudi sau prin intermediul portalului myAudi. Plățile se vor face în siguranță prin AudiPay.