Știri

Premiera modială a noului Golf: digitalizat, conectat și inteligent

  • Ofensivă digitală: Afișele și controalele sunt digitalizate în mod constant, funcțiile lor fiind intuitive.
  • Ofensivă hibridă: Noul Golf1 va fi primul vehicul Volkswagen care va fi lansat pe piață cu cinci versiuni hibride (eTSI și plug-in hybrid).
  • Ofensiva pentru siguranță: Golf este primul vehicul Volkswagen dotat în varianta standard cu comunicare Car2X.

De mai bine de patru decenii, modelul Golf este cea mai de success mașină europeană. Un nou capitol din istoria acestui best-seller începe astăzi, 24 octombrie 2019, cu premiera mondială a celui de-al 8-lea Golf – digitalizat, conectat, cu funcții intuitive. Niciun model Golf de până acum nu a fost dotat cu funcții atât de progresiste. Cu versiunile hibride lansate în același timp, acest model electrizează clasa compactă. Interiorul său digital ne transportă într-o nouă eră a funcționării intuitive. Viteze de până la 210km/h sunt posibile cu o conducere asistată. Este primul vehicul de la Volkswagen care utilizează informații reale din trafic prin Car2X, ceea ce înseamnă că poate avertiza șoferul împotriva pericolelor, în mod anticipat. Premiera sa mondială are loc la Wolfsburg, unde a fost inventat modelul Golf și unde a fost construit și consolidat în ultimii 45 de ani. Noul Golf va fi disponibil pe piață începând cu luna decembrie.

Pe parcursul a șapte generații, modelul Golf a impresionat peste 35 de milioane de clienți. Întreaga industrie auto așteaptă de la noul Golf să stabilească norme și standarde”, explică Dr. Herbert Diess, Președinte al Consiliului de Administrație Volkswagen AG. În ceea ce privește tehnologia sa, modelul Golf face cel mai mare salt înainte de la debutul său în urmă cu 45 de ani. Ralf Brandstätter, COO al mărcii Volkswagen: “Această mașină este cu adevărat nouă, din toate punctele de vedere. Dar, desigur, modelul Golf rămâne Golf. Conceptul fundamental al acestuia este nemuritor. Această mașină ne-a definit brandul pentru decenii întregi și, mai mult, a democratizat noile tehnologii auto”.

Un lucru cert este că noul Golf democratizează sustenabilitatea în mobilitate. Mai mult, cu acest model, Volkswagen Golf trece la un mod de operare digital, intuitiv. Klaus Bischoff, Director Design Volkswagen: “Într-o lume în care complexitatea este din ce în ce mai mare, noul Golf vine cu un mod de operare intuitiv.” Practic, toate afișajele și controalele sunt digitale: noile instrumente și sistemele de infotainment online se îmbină într-un afișaj cu butoane si glisare tactilă. Un afișaj deasupra parbrizului este de asemenea disponibil pentru a îmbunătăți constant gama de informații disponibile.

Cinci modele hibrid

Cu noul Golf, Volkswagen începe ofensiva hibridelor, urmând să comercializeze cinci modele de acest tip, odată cu startul tehnologiei 48V: un starter alternator cu curea, baterie lithium-ion de 48V și ultima generație de motoare TSI, adaptate la condusul hibrid – eTSI. Printre beneficiile acestei game se numără scăderea consumului cu 10% (WLTP) și, implicit, un autovehicul extrem de agil și confortabil. Motorizarea eTSI va fi disponibilă în trei variante: 81 kW / 110 CP, 96 kW / 130 CP, 110 kW / 150 CP.

Cea de-a opta generație a bestseller-ului Volkswagen va fi disponibilă și în două variante Plug in Hibrid. Cea fiabilă, care dezvoltă 150 kW / 204 CP și cea sport, GTE, care dezvoltă 180 kW / 245 CP. Ambele modele vor fi echipate cu o baterie lithium-ion de 13-kW care oferă autonomie electrică de 60 de kilometri, transformând autovehiculul într-unul cu 0 emisii de carbon.

Motorizare eficientă pe benzină și diesel – consum cu 17% mai mic

Motorizările Golf 8 vor fi disponibile pe benzină (TSI), diesel (TDI) și pe gaz (TGI). Cele pe benzină, în patru cilindri, vor dezvolta 66 kW / 90 CP, respectiv 81 kW / 110 CP, iar cele pe diesel, tot în patru cilindri, vor dezvolta 85 kW/ 115 CP. Nu în ultimul rând, motorizarea pe gaz va dezvolta 96 kW / 130 CP și va înregistra consum mai mic de carburant și energie datorită tehnologiei inovatoare pe combustie, TSI Miller. Și motoarele diesel beneficiază de noi tehnologii inovatoare, precum noua injecție dublă (cu două convertoare catalitice SCR) care reduce emisiile de nitrogen (NOx) cu până la 80%. De asemenea, consumul motoarelor TDI scade cu 17% versus modelul atenrior.

Conectată cu simț de răspundere – funcții și servicii online

Sistemele comunică între ele și cu exteriorul autovehiculului, datorită unității de conectivitate online (OCU). Versiunea standard a acestei unități prevede un eSIM pentru funcțiile și serviciile online care fac parte din aplicațiile “We Connect” și “We Connect Plus”. Noul Golf este primul autovehicul de la Volkswagen care se conectează cu mediul înconjurător cu ajutorul serviciului Car2X, disponibil ca dotare standard. Șoferul va primi pe displayul mașinii semnale de la infrastructura de trafic a orașului și de la alte vehicule pe o rază de 800 de metri. Golful va comunica, la rândul lui, aceste date cu alte modele Car2X. Inteligența Roi devine din ce în ce mai palpabilă, reprezentând începutul unei noi etape a siguranței în trafic.

1 Noul Golf nu este încă disponibil la vânzare