Știri

Ridicat la un nou nivel: noul Audi Q7

· Mai marcant: design premium nou, cu trăsături şi calităţi evidente de SUV
· Mai dinamic: stabilizare activă anti-ruliu, suspensie pneumatică şi direcţie integrală
· Mai avansat: operare tactilă, lumini HD laser Matrix LED şi tehnologie semi-hibridă de 48 de volţi

Audi Q7 a fost actualizat ca design, dar şi din punct de vedere tehnic. SUV-ul de talie mare se remarcă prin noul design al familiei Q şi oferă caracteristici dinamice superbe, plus confort excelent, la care se adaugă şi spaţiul extrem de generos de la interior. Tehnologia micro-hibridă, conceptul de operare digitală şi farurile HD Matrix LED opţionale inclusiv lumini laser reprezintă doar câteva dintre dotările sale speciale. Noul Audi Q7 va fi lansat în Europa la mijlocul lunii septembrie.

Robust: designul exterior
Audi Q7 este marcat de elementele reprezentative modelelor SUV, toate integrate în limbajul de design actual al mărcii. Astfel, în faţă atrage atenţia grila Singleframe octogonală, cu şase lamele verticale, ce conferă SUV-ului forţă şi caracter puternic. Prizele duble de aer de pe lateral au o linie mult mai expresivă, la fel ca zona pragurilor, ce subliniază garda la sol ridicată a SUV-ului şi, deci, capacitatea sa de a face faţă drumurilor dificile din off-road. Farurile, ce pot fi comandate opţional în versiunea HD Matrix LED cu Audi laser light, accentuează lăţimea maşinii, prin conturile lor, dar şi prin semnătura luminoasă specifică. Partea din spate a fost, de asemenea, modificată şi dispune de un bandou cromat ce leagă vizual blocurile optice spate subţiri, marcate de un design foarte tehnic şi continuă, totodată, linia orizontală a caroseriei. Designerii au creat imaginea de ansamblu clară făcând uz de suprafeţe netede şi tensionate, integrate pe întreaga lăţime şi în special în zona plăcuței de înmatriculare. Cu pachetele S line pentru exterior, Audi Q7 devine şi mai spectaculos, designul fiind completat cu un blade în bara de protecţie faţă, scutul sportiv sub maşină în spate, plus finisajele adiţionale în culoarea caroseriei şi jantele de 19 inchi incluse în dotarea standard.

Sportivă pe şosea, dar robustă în off-road: suspensia
Audi a optimizat acum considerabil şi caracteristicile dinamice ale modelului Q7. Astfel, de exemplu, puteţi echipa SUV-ul de talie mare opţional cu sistemul de stabilizare activă anti-ruliu. Braţele stabilizatoare ajustabile reduc astfel balansul caroseriei pe drumurile denivelate, la condusul în linie dreaptă. La un stil de condus sportiv, accentul este pus pe compensarea optimă a ruliului, iar balansul lateral al automobilului este redus simţitor în viraje. Automobilul poate fi, de asemenea, dotat opţional cu direcţia integrală. Cu aceasta, roțile din spate virează cu până la 5 grade în direcţia opusă la viteze mai mici, ceea ce creşte agilitatea maşinii. Pe autostradă, roţile din spate virează uşor în aceeaşi direcţie, pentru o stabilitate mai accentuată.

În general, dotările, datele şi preţurile specificate în acest document se referă la gama de modele oferite în Germania. Rezervat dreptul de a opera modificări fără o informare prealabilă; acest document ar putea conţine erori şi omisiuni pentru care nu ne putem asuma răspunderea.

Datorită îmbinării numeroaselor sisteme de ultimă oră, Audi Q7 este un automobil cu o manevrabilitate excelentă, extrem de agil şi cu o conduită foarte precisă, atât în traficul urban, cât şi în virajele ac de păr. Şi totuşi, Q7 este totodată foarte confortabil la drum lung, mai ales în combinaţie cu suspensiile pneumatice adaptive. Aceste suspensii asigură o gardă la sol variabilă şi pregătesc optim Audi Q7 pentru condusul pe teren dificil, în off-road, modelul fiind echipat în dotarea standard şi cu tracţiune integrală quattro. Modul off-road de condus poate fi selectat în baza sistemului de manevrabilitate dinamică Audi drive select. Sistemul pune la dispoziţie în total 7 moduri diferite de condus. Suspensia pneumatică este o dotare standard pentru versiunile cu 7 locuri ale modelului Q7. Pachetul S line pentru exterior include suspensiile pneumatice adaptive sport care sunt puţin mai ferme şi care reduc garda la sol cu 15 milimetri faţă de sistemul standard de suspensie pneumatică.

Tehnologia micro-hibridă: o dotare standard
Toate motoarele modelului Audi Q7 sunt echipate cu transmisia tiptronic cu 8 trepte şi cu tracţiune integrală permanentă.
La lansarea pe piaţă vor fi oferite două motoare diesel. La scurt timp după lansarea pe piață, care va avea loc în septembrie, în gamă va intra şi un motor pe benzină, urmat apoi de un hibrid plug-in. Tehnologia micro-hibridă standard joacă un rol important pentru eficienţa motoarelor. La utilizarea în condiţii uzuale, această tehnologie poate reduce consumul de combustibil cu până la 0,7 litri la 100 de kilometri. Componenta sa de bază, alternatorul cu curea (BAS) alimentează sistemul electric principal de 48 volţi, în cadrul căruia, energia este stocată în bateria litiu-ion compactă. La frânare, alternatorul poate recupera până la 8 kW. Această energie este stocată înapoi în baterie. Când şoferul îşi ridică piciorul de pe pedala de acceleraţie la viteze între 55 şi 160 km/h, Audi Q7 recuperează energie, rulând liber sau în ralanti timp de până la 40 de secunde, cu motorul dezactivat. Sistemul BAS reporneşte apoi din nou motorul când şoferul acţionează acceleraţia, mult mai rapid decât s-ar întâmpla cu un demaror clasic. Sistemul start-stop începe să funcţioneze de la 22 km/h.

Lounge de lux: interiorul
Atât în versiunea cu cinci locuri, cât şi în cea cu şapte locuri Audi Q7 combină optim luxul cu utilitatea practică în cotidian. Cu noul său design, SUV-ul de talie mare a crescut acum cu 11 milimetri, la 5.063 milimetri lungime. Lăţimea sa este de 1.970 milimetri, la o înălţime de 1.741 milimetri (inclusiv antena de pe plafon). Audi Q7 îşi depăşeşte concurenţii direcţi în privinţa lungimii interiorului, dar şi a spaţiului la nivelul capului şi al coatelor, atât pentru locurile din faţă, cât şi din spate. Numeroase compartimente de depozitare, inclusiv unul nou în panoul de instrumente, cât şi capacitatea generoasă asigură avantaje practice la utilizarea în cotidian. În funcţie de poziţia spătarelor banchetei, portbagajul versiunii cu cinci locuri oferă un volum de încărcare între 865 şi 2.050 litri. La rabatarea spătarelor se creează o suprafaţă de încărcare plană, deci foarte practică. Hayonul cu acţionare electrică este o dotare standard. Opţional este oferită funcţia de control în baza mişcării piciorului sub bara de protecţie din spate. Audi oferă opţional bancheta plus, la care toate cele trei locuri pot fi mutate individual în faţă şi în spate şi toate cele trei spătare pot fi ajustate individual ca înclinare. Este oferit şi un al treilea rând de locuri, cu două scaune ce pot fi coborâte electric.

Arhitectura bordului se integrează armonios în noul concept de operare digitală, care încorporează două ecrane tactile de mari dimensiuni, ce dau feedback tactil şi acustic la atingerea comenzilor. Când este stins, ecranul superior se integrează aproape invizibil în suprafaţa neagră a panoului decorativ de mari dimensiuni de pe bord. Toate elementele se întrepătrund în manieră logică, de la bandoul îngust de ventilație, la consola lată a tunelului central.

Iluminarea ambientală contour pentru interior iluminează opţional interiorul. Printre dotările opţionale pentru confort se numără sistemul de aer condiţionat automat cu reglaje pe patru zone, funcţia de asistare a închiderii uşilor pentru silenţiozitate maximă, sistemul de sunet Bang & Olufsen 3D Advanced şi pachetul pentru calitatea aerului, cu arome şi ionizare. În domeniul scaunelor, sunt extrem de atractive scaunele contour cu numeroasele lor funcţii de ajustare şi scaunele sport S plus, ambele fiind disponibile cu funcţii de climatizare şi masaj.


Conectivitate avansată: Audi connect şi sistemele de asistenţă

Sistemul de navigaţie MMI plus asigură conectivitate de ultimă oră, dispunând de LTE Advanced, hotspot WiFi, comandă vocală naturală şi portofoliul Audi connect extins. Acest portofoliu oferă diverse funcţii, de la informaţiile online din trafic cu Google Earth, la funcţia pentru radio hibrid. O altă noutate este serviciul Amazon de comandă vocală Alexa pe bază de cloud, ce este integrat în sistemul de operare MMI. De asemenea nou, serviciul Car-to-X, pentru informaţii privind indicatoarele de circulaţie este implementat treptat în diferite oraşe europene. Interconectarea cu infrastructura oraşului permite automobilului să primească informaţii de computerul central al sistemului de semaforizare al oraşului, prin intermediul unui server. Astfel, şoferul poate conduce cu viteza potrivită încadrării în următoarea fază de lumină verde. Afişajul complet digitalizat Audi virtual cockpit şi display-ul head-up opţional afişează o recomandare personalizată privind viteza, precum şi timpul rămas până la culoarea verde, atunci când şoferul aşteaptă la lumina roşie. Astfel, sistemul contribuie la un stil de condus predictiv şi eficient, precum şi la fluidizarea permanentă a traficului.

Tempomatul adaptiv îmbină funcţiile asistentului adaptiv pentru viteză, cu cele ale asistenţilor traffic jam assist şi active lane assist, pentru a reduce din sarcinile şoferului, ceea ce se va simţi cu precădere la drum lung. În combinaţie cu asistentul pentru eficienţă, tempomatul accelerează şi frânează maşina în funcţie de condiţiile determinate în manieră predictivă. Nou este şi sistemul emergency assist, ce opreşte maşina când şoferul nu mai este activ, iniţiind totodată măsuri de protecţie şi urgenţă. Această funcţie este activă în modurile asistate, dar şi în cele manuale.

*Informaţii cu privire la consumul oficial de combustibil şi la emisiile de CO₂ oficiale pentru autoturisme noi sunt oferite în „Ghidul cu informaţii referitoare la consumul de combustibil, emisiile de CO₂ şi consumul de energie electrică ale autovehiculelor noi”, disponibil gratuit în toate punctele de vânzare ale Uniunii Europene.