ŠKODA își continuă succesul și în anul 2017

12.09.2017

Mladá Boleslav, 12 septembrie 2017 - Producătorul ceh de tradiție se uită în urmă la cea mai bună jumătate de an din istoria sa de 122 de ani. Mulțumită campaniei sale în segmentul SUV, ŠKODA se aşteaptă să parcurgă din nou o etapă de creştere fulminantă și, bazându-se pe Strategia 2025, compania se poziționează favorabil pentru a face față viitoarelor provocări. Anul trecut, marca a sărbătorit 25 de ani de la intrarea în Grupul Volkswagen, iar în 2017, ŠKODA a marcat producerea automobilului cu numărul 15 milioane. În China, cea mai mare piață de desfacere a sa, ŠKODA a depășit pragul de 2 milioane de mașini livrate în doar 10 ani. Algeria devine o nouă locație de producție din 2017.

 

ŠKODA AUTO are în prezent peste 30.000 de angajaţi și este activă în  peste 100 de piețe. Compania are 3 locații de producție în Cehia: fabricile de automobile de la sediul central din Mladá Boleslav și din Kvasiny, precum și fabrica de componente din Vrchlabí. ŠKODA mai produce vehicule și în China, Rusia, Slovacia, Algeria și India, în principal prin intermediul parteneriatelor Grupului, precum și în Ucraina și Kazahstan cu ajutorul partenerilor locali. În prezent, ŠKODA oferă 7 game de autoturisme: CITIGO, FABIA, RAPID, OCTAVIA, KAROQ, KODIAQ și SUPERB.

 

Livrările mondiale se îndreaptă spre un nou record

În perioada ianuarie-iunie, livrările la clienți au crescut cu 2,8%, atingând un nou record de 585.000 de automobile. Sunt în prezent indicatori fermi care anunță şi în acest an livrarea a peste 1 milion de vehicule ŠKODA la clienți, pentru cel de-al 4-lea an consecutiv. Producătorul a depășit pentru prima dată pragul de 1 milion de unităţi în anul 2014.

 

În Europa de Vest, vânzările ŠKODA au crescut în prima jumătate a anului cu 4,1%, ajungând la 252.300 automobile (ianuarie-iunie 2016: 242.500 automobile). În Europa Centrală, ŠKODA a livrat 109.000 de unități, cu 14,0% mai multe vehicule decât în aceeași perioadă a anului trecut (ianuarie-iunie 2016: 96.300 vehicule). Pe cea mai mare piață individuală a sa, China, producătorul ceh a vândut 134.000 de mașini în primele 6 luni ale anului (ianuarie-iunie 2016: 145.800 mașini; -8,1%). Această scădere se datorează în primul rând adaptărilor continue ale gamei de modele. ŠKODA a anticipat această evoluție și se așteaptă ca cererea să revină la normal.

 

La mijlocul lui 2017, ŠKODA a sărbătorit pragul de 15 milioane de vehicule construite, de la data alăturării Grupului Volkswagen. După un nou început sub umbrela Grupului, în anul 1991, producătorul ceh oferea inițial 1 model și vindea 170.000 de mașini pe an. În 2016, a atins o nouă cifră-record de 1.126.500 de livrări la nivel mondial. Astăzi, ŠKODA este reprezentată de 7 modele și 40 de variante pe toate segmentele importante. Din totalul de 15 milioane de mașini fabricate de când face parte din Grupul Volkswagen, cea mai mare parte, de 5,6 milioane de unități, este reprezentată de ŠKODA OCTAVIA. Următoarea este micuța ŠKODA FABIA, cu 4 milioane și ŠKODA SUPERB cu puțin peste 1 milion de mașini produse.

 

Pentru prima dată, într-o perioadă de 6 luni se înregistrează venituri din vânzări de peste 8 miliarde de euro

Veniturile din vânzările ŠKODA AUTO au crescut cu 22,6%, ajungând la 8,720 miliarde de euro în prima jumătate a anului (aceeași perioadă a anului 2016: 7,114 miliarde de euro). În același timp, profitul operațional a crescut considerabil, cu 22,5%, ajungând la 860 milioane de euro (prima jumătate a anului 2016: 685 milioane de euro). Profitul obținut din vânzări a fost de 9,9%, crescând de la 9,6%, cât a fost în primele 6 luni ale anului 2016. Fluxul net de numerar a atins 1,159 miliarde de euro (ianuarie-iunie 2016: 583 milioane de euro).

 

Piloni importanți pentru o dezvoltare pozitivă sustenabilă a companiei

Prin Strategia 2025, ŠKODA AUTO a pus bazele unei dezvoltări continue de succes în anii ce vor urma. Țelul comun al numeroaselor domenii noi de acțiune stabilite, este de a pregăti compania pentru procesele de transformare din industria auto și pentru schimbările societății. Digitalizarea joacă aici un rol central: modelele, producția și procesele companiei vor beneficia din plin de soluțiile digitale. Cu ajutorul serviciilor digitale, ŠKODA AUTO își dorește să dezvolte noi domenii de creștere rapidă. Un alt obiectiv este electromobilitatea: ŠKODA va intra pe această piață în viitorul apropiat, cu modele plug-in hibride și complet electrice. Printr-o implementare riguroasă a acestor planuri și prin intermediul altor inițiative strategice, compania intenționează să se dezvolte pe 2 dimensiuni: noi creșteri în domeniul construcției de mașini tradiționale și noi modele de business digitale - în principal servicii de mobilitate - vor asigura stimuli puternici de dezvoltare.

 

Studiul ŠKODA VISION E subliniază în mod impresionant eforturile producătorului în domeniul electromobilității și al condusului autonom. VISION E este primul concept complet electric din istoria de 122 de ani a companiei. Acesta permite o autonomie de până la 500 km și poate fi încărcat atât inductiv, cât și prin cablu. Modelul de serie va fi lansat în anul 2020.

 

O nouă unitate de producție în Algeria

Un alt reper pentru viitor este începerea producției mărcii ŠKODA în fabrica Grupului Volkswagen din Relizane, Algeria, la aproximativ 280 km sud-vest de Alger. Fabrica este administrată împreună cu partenerul local SOVAC și are 4 linii de asamblare. Aici se produce în prezent modelul OCTAVIA, urmând ca în anul 2018 să înceapă și producția pentru FABIA.

 

În anul 2017, ŠKODA a atins noi etape din istoria companiei

În prima jumătate a anului 2017, 2 cifre impresionante ilustrează succesul ŠKODA pe piața chineză. Marca a intrat pe această piață în anul 2007, în urmă cu exact 10 ani. De atunci și până în prezent, au fost livrate către clienții din China mai mult de 2 milioane de vehicule. Din anul 2010, China a devenit cea mai mare piață individuală pentru producătorul ceh. Anul trecut, ŠKODA a înregistrat un nou record, livrând 317.100 de automobile.

 

În anii ce vor urma, ŠKODA dorește să își întărească mai mult poziția pe cea mai importantă piață individuală a sa. În acest scop, în asociere cu partenerul său SAIC Motor Corporation, producătorul ceh investește peste 2 miliarde de euro pentru extinderea gamei de modele. Este de aşteptat ca poziția ŠKODA pe piața chineză să fie întărită de campania SUV care se desfășoară în prezent. Scopul este dublarea livrărilor în China, la peste 600.000 de unități, până în anul 2020.

 

Sponsorizările, motorsport-ul și parteneriatele intensifică impactul emoțional al mărcii ŠKODA 

Intensificarea impactului emoțional susține, de asemenea, strategia de creștere a mărcii. Pe de o parte, aceasta se obține cu ajutorul limbajului expresiv al designului actualelor modele, precum și cu derivatele inconfundabile care accentuează dinamismul, eleganța sau robustețea. Pe de altă parte, ŠKODA încarcă emoțional marca prin numeroase implicări și activități.

 

Este o tradiție pentru ŠKODA să demonstreze dinamismul mărcii si modelelor sale în motorsport.

Implicarea în raliuri a fost în prim plan vreme de mulți ani. În anul 2017, producătorul ceh a repetat cel mai mare succes înregistrat până acum: ŠKODA Motorsport a câștigat Campionatul Mondial de Raliu (WRC2), Clasamentul pe Echipe pentru al doilea an consecutiv. În plus, duo-ul suedez Pontus Tidemand / Jonas Andersson a câștigat titlurile de pilotul si co-pilotul Campionatului Mondial de Raliu (WRC2) cu o ŠKODA FABIA R5, după ce finlandezii Esapekka Lappi / Janne Ferm au fost victorioși pentru ŠKODA anul trecut.

 

La multe evenimente de nivel înalt cu mașini de epocă din Europa, ŠKODA a concurat cu modele istorice extraordinare. Automobilele de epocă - majoritatea din muzeul ŠKODA din Mladá Boleslav - dovedesc tradiția mărcii și ingeniozitatea generației anterioare de ingineri.

 

Sponsorizarea de succes din domeniile sportului și culturii a fost extinsă în acest an

ŠKODA se implică activ ca partener în hocheiul pe gheață și în ciclism. În această primăvară, producătorul ceh a stabilit un nou record mondial: a susținut Campionatul Mondial de Hochei pe Gheață a Federației Internaționale de Hochei pe Gheață (IIHF) pentru a 25-a oară în calitate de sponsor principal și partener auto. Acesta este cel mai lung parteneriat mondial din istoria tuturor sporturilor și i-a adus producătorului ceh un loc în Guinness Book of World Records (Cartea Recordurilor Mondiale).

 

Vreme de 14 ani, ŠKODA a fost partener oficial și partenerul auto al Turului Franței. Compania pune la dispoziție 250 de automobile pentru organizarea și susținerea plutonului celei mai mari curse de ciclism din lume. Pe parcursul celor 3 săptămâni de utilizare continuă, flota ŠKODA parcurge o distanță de aproximativ 2,8 milioane de kilometri. Din anul 2004, distanța totală parcursă la Tour de France este de peste 30 de milioane de kilometri. În fiecare zi, o echipa de service ŠKODA se asigură că cele 250 de automobile sunt în stare optimă de funcționare pentru etapa ce va urma. Vârful de gamă, ŠKODA SUPERB, parcurge întregul Tour ca "Red Car" și îi deservește directorul Tour-ului, Christian Prudhomme, drept centru mobil de comandă.

 

Relația strânsă de parteneriat dintre marca cehă și ciclism are origini istorice. Acum 122 de ani, fondatorii companiei, Václav Laurin și Václav Klement au început să producă biciclete înainte de a produce mașini. Ciclismul este un pilon central în strategia ŠKODA de sponsorizare. Pe lângă Tour de France și Vuelta în Spania, marca susține și alte curse de ciclism internaționale și naționale, precum și numeroase evenimente sportive pentru public.

 

La mijlocul anului 2017, ŠKODA și-a extins activităţile de acest fel, intrând într-un parteneriat multilateral cu Cirque du Soleil. Cooperarea producătorului ceh cu compania de divertisment live deschide numeroase oportunități de a ajunge la milioane de noi potențiali clienți ŠKODA.

 

 

ŠKODA AUTO în prima jumătate a anului 2017: date și cifre

 

Livrări către clienți în prima jumătate a anului 2017, pe cele mai mari 10 piețe de desfacere ale mărcii, în unități; variația în % (+/-) comparativ cu anul 2016:

China                                              134.000       -8,1%

Germania                                         88.000       +1,8%

Republica Cehă                               51.200       +10,9%

Regatul Unit al Marii Britanii             43.500       +3,1%

Polonia                                             34.600       +17,2%

Rusia                                                28.700       +6,7%

Israel                                                 14.000       +11,6%

Italia                                                  13.600       +18,4%

Spania                                              13.500       +2,5%

Franța                                               13.400       +8,9%

 

 

Livrările ŠKODA către clienți, în prima jumătate a anului 2017, în unități, rotunjite, per model; variația în % (+/-) comparativ cu anul 2016:

ŠKODA OCTAVIA                        205.300       -6,5%

ŠKODA FABIA                              111.100       +6,1%

ŠKODA RAPID                             103.000       +0,4%

ŠKODA SUPERB                            75.900       +8,3%

ŠKODA YETI                                   43.000       -18,0%

ŠKODA CITIGO                              19.700       -1,6% (vândută doar în Europa)

ŠKODA KODIAQ                            27.100       -

 

 


ŠKODA AUTO - Cifre cheie pentru prima jumătate a anului 2017/2016*

                                                                Unitați                   2017                2016                  Variație în %

Livrări către clienți                   nr. autovehicule              585.000           569.400                               +2,8

Livrări către clienți                                           
excluzând China                     nr. autovehicule              451.000           423.600                               +6,5

Producție**                              nr. autovehicule              464.900           410.000                             +13,4

Vânzări***                               nr. autovehicule              500.500           431.300                             +16,0

Venit din vânzări                    milioane de euro                  8.720               7.114                             +22,6

Profit operațional                    milioane de euro                     860                  685                             +25,5

Profit din vânzări                                           %                      9,9                   9,6                                     -

Flux net de numerar              milioane de euro                  1.159                  583                             +98,8

 

* Abaterea procentuală se calculează pe baza cifrelor nerotunjite

** Cuprinde producția mărcii ŠKODA, excluzând producția din China, Slovacia, Rusia și India, dar incluzând alte mărci ale Grupului, cum ar fi SEAT, Audi și VW; producția de vehicule, excluzând seturi de piese complete/semi-asamblate.

*** Cuprinde vânzările mărcii ŠKODA către organizații de distribuţie, inclusiv alte mărci ale Grupului, cum ar fi SEAT, Audi și VW; vânzări de vehicule excluzând seturi de piese complete/semi-asamblate.