Știri

Vânzările mărcii SEAT depășesc pragul de 200.000 de automobile pentru primul trimestru al anului

În perioada ianuarie – aprilie, vânzările au crescut cu 7% faţă de primul trimestru al anului 2018

 Lună record: 51.000 de automobile SEAT vândute în luna aprilie
 Piețele din Germania, Franța și Italia au înregistrat creșteri de două cifre
 Pâna la sfârsitul lunii aprilie, vânzările pentru modelele CUPRA au crescut cu 82%

Vânzările mărcii SEAT au crescut la nivel mondial cu 7% în perioada ianuarie-aprilie 2019, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Pentru prima dată pe parcursul unui prim trimestru al anului, SEAT a vândut peste 200.000 de automobile, mai exact 202.600 de unități. Marca a depășit astfel recordul anterior, de 189.300 de mașini vândute, înregistrat în perioada ianuarie-aprilie 2018.

Producătorul de automobile a livrat 51.000 de mașini în luna aprilie, aceasta reprezentând o creștere de 1,8% față de luna aprilie a anului 2018. A fost cea mai bună lună aprilie din istoria mărcii, depășind astfel cele 50.100 de mașini vândute în aceeași lună a anului anterior.

În plus, vânzările noilor modele CUPRA* continuă să bată recorduri. În primul trimestru al anului, CUPRA a vândut 7.900 de automobile, ceea ce reprezintă o creștere de 82,3% față de aceeași perioadă a anului trecut. (*notă: rezultate incluse în totalul vânzărilor SEAT).

Wayne Griffiths, Vicepreşedintele mărcii SEAT, responsabil pentru Vânzări şi Marketing și Directorul Executiv CUPRA, a declarat: „În ciuda provocărilor economice, primele 4 luni ale anului au adus o creștere sustenabilă și o cotă de piață mai mare pe principalele piețe europene. Suntem încrezători că vom continua trend-ul ascendent pe tot parcursul anului, grație gamei SUV, care acum reprezintă peste 40% din vânzările noastre la nivel mondial. CUPRA a contribuit semnificativ la succesul nostru, având rezultate bune atât cu noul-lansat CUPRA Ateca, cât și cu Leon CUPRA.”

În primele 4 luni ale anului 2019, cele mai mari creșteri ale numărului automobilelor vândute comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut s-au înregistrat pe piețele din Germania, Algeria și Marea Britanie. Spania este piața principală a mărcii SEAT, cu 40.900 de automobile vândute, ceea ce înseamnă o creștere de 4,2%. Producătorul de automobile este lider pe piața din Spania, iar modelul Leon este cel mai vândut model al mărcii. Următoarele în top sunt Germania (940.100; +13,4%) și Marea Britanie (25.500; +7,6%). Franța și Italia, două piețe importante pentru strategia de creștere a mărcii SEAT în Europa, își măsoară şi ele creșterea în două cifre, ajungând la 11.400 (+14,6%) și, respectiv, 9.600 (+14,4%) de automobile livrate către clienți.

Vânzările SEAT au luat amploare și în Elveția (4.600; +13,9%), Olanda (4.100; +22,3%), Suedia (2.700; +14,1%) și Danemarca (2.200; +28,4%), dar și în Algeria, unde livrările către clienți se apropie de 12.000 de automobile (11.900; +18,7%).

Și rezultatele financiare sunt pe o direcție ascendentă
Creșterea vânzărilor și a marjei de contribuție pentru automobilele vândute a dus la un profit operațional de 89 de milioane de euro în primul trimestru al anului 2019, ceea ce reprezintă cu 5,5% mai mult decât în aceeași perioadă a anului trecut (85 milioane euro). În plus, în primele 3 luni ale anului 2019, cifra de afaceri a mărcii SEAT a depășit pentru prima dată 3 miliarde de euro (3,053 miliarde), ceea ce reprezintă cu 9,7% mai mult decât în primele 3 luni ale anului trecut (2,782 miliarde euro).