Dublu campion la încărcare: conceptcar-ul Audi A6 Avant e-tron

17.03.2022

Ingolstadt, 17 martie 2022 - Audi lansează al doilea conceptcar al familiei Audi A6 e-tron. Astfel, în cadrul Conferinței Media Anuale 2022, Audi își prezintă următorul model electric din clasa A6 de lux: varianta Avant. În urmă cu aproape 1 an, compania a introdus inițial varianta Audi A6 Sportback cu sistem de propulsie electric la Salonul Auto din Shanghai, din aprilie 2021. Fiind, de asemenea, deja în formă apropiată de varianta ce va intra în producția de serie, conceptcar-ul A6 Avant e-tron reprezintă un reper important în gama mărcii, deoarece întruchipează sinteza dintre o tehnologie avangardistă de propulsie Audi și un exponent al designului tradițional Audi, și anume modelul Avant.

Asemeni conceptcar-ului Audi A6 e-tron, ce a fost prezentat în 2021, și varianta A6 Avant este construită pe baza platformei avangardiste PPE, dezvoltate sub coordonarea mărcii Audi. Noul conceptcar are aceleași dimensiuni ca A6 Sportback e-tron, deși tipul de caroserie este diferit. Lungimea sa de 4,96 metri, lățimea de 1,96 metri și înălțimea de 1,44 metri poziționează noul model în clasa de lux. Liniile sale oglindesc evoluția coerentă a limbajului de design contemporan al mărcii Audi. Elemente frapante, precum grila Singleframe închisă și bandoul luminos continuu trasat în partea din spate accentuează apartenența modelului la flota de modele electrice Audi e-tron.

Exteriorul conceptcar-ului Audi A6 Avant e-tron lansat în martie 2022 nu este doar un simplu exercițiu de design, așa cum nu a fost nici conceptcar-ul Sportback. Dimpotrivă, liniile și proporțiile elegante ale acestor prototipuri au valoare anticipativă pentru modelele Audi viitoare din producția de serie, oferind deja indicii clare cu privire la dinamismul și eleganța designului clasei de lux cu propulsie electrică a mărcii Audi.

"Conceptcar-ul Audi A6 Avant e-tron oferă perspective tangibile asupra modelelor viitoare din producția de serie bazată pe platforma noastră nouă PPE," a explicat Oliver Hoffmann, membru al Consiliului de Administrație Audi, responsabil pentru Dezvoltare Tehnică. "Astfel acum nu doar electrificăm povestea de succes de 45 de ani a modelului Avant, ci, înainte de toate, ne folosim knowhow-ul tehnic și experiența pentru a introduce un nou reper tehnic semnificativ, mai exact tehnologia puternică de 800 de volți, cu o capacitate de încărcare de 270 kW și autonomie de până la 700 de kilometri, conform WLTP."

În general, dotările, datele și prețurile specificate în acest document se referă la gama de automobile oferite în Germania. Rezervat dreptul de a opera modificări fără o informare prealabilă; acest document ar putea conține erori și omisiuni pentru care nu ne putem asuma răspunderea. * Valorile generice privind consumul de combustibil/electric și emisiile pentru toate modelele menționate, conform dotărilor disponibile pe piața din Germania, sunt indicate în lista de la finalul acestui comunicat de presă.

Purtând emblema Audi A6, conceptcar-ul își subliniază apartenența la gama business a mărcii. Acest model reprezintă încă din 1968 marca într-unul dintre segmentele cu cel mai mare volum de vânzări din lume. Inițial, până în 1994, modelul a purtat denumirea Audi 100. Modelele Avant au intrat în producția de serie încă din anul 1977, sub forma unei reinterpretări revoluționare, cu un design pronunțat emoțional, a clasei modelor break.

 

Creând Avant, cu liniile sale dinamice, combinate cu o variabilitate extraordinară, Audi a creat literalmente un nou segment, a dat naștere unui automobil adeseori copiat de concurenți. Avant, denumire derivată din avant garde și sloganul de promovare introdus de Audi în 1995 au pus totul în mișcare: "break-urile frumoase se numesc Avant".

Iar tehnologia PPE garantează performanțe dinamice excelente și un caracter potrivit utilizării cotidiene, inclusiv la drum lung. Aceasta înseamnă că pe viitor, Audi A6 e-tron va oferi o autonomie de până la 700 de kilometri (conform normelor WLTP), în funcție de sistemul de propulsie și de varianta modelului. Mai mult, cei mai puternici reprezentanți ai gamei vor sprinta de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 4 secunde, specificațiile diferind în acest sens doar puțin între Sportback și Avant.

Partea din spate a versiunii Audi A6 Avant este pe cât de frumoasă pe atât de spațioasă, dar nu este singurul aspect ce califică modelul drept campion la capitolul încărcare. Iar sistemul de propulsie și tehnologia folosită pentru baterie confirmă, la rândul lor, acest titlu. Sistemul de 800 de volți și capacitatea de încărcare de până la 270 kW permit alimentarea în doar 10 minute cu suficientă energie pentru a parcurge aproximativ 300 de kilometri.

Fără doar și poate e-tron: designul

Conform dimensiunilor sale, Audi A6 Avant e-tron se încadrează în mod evident în segmentele auto superioare, lungimea sa fiind de 4,96 metri, lățimea de 1,96 metri și înălțimea de 1,44 metri. Aceste dimensiuni sunt similare cu cele ale modelelor actuale din gamele Audi A6/A7. Având în vedere proporțiile sale dinamice și liniile elegante și designul posterior de Avant specific mărcii, se observă de la prima privire că acest automobil a fost creat în tunelul aerodinamic.

Caracteristicile aerodinamice au jucat dintotdeauna un rol esențial în istoria îndelungată și de succes a clasei de lux Audi. Coeficientul Cw al modelului Audi 100/C3 rămâne legendar, modelul fiind la vremea aceea campion mondial la aerodinamică în toate casele. Iar cu un coeficient Cw de 0,30, Audi își depășea încă din 1982 de departe concurenții, continuând acest trend și mulți ani după aceea.

Acum, familia electrică Audi A6 e-tron scrie încă un nou capitol al acestei povești de succes, demonstrând din nou că marca reușește mereu să combine forma cu funcția, într-o simbioză perfectă. Coeficientul Cw al versiunii Sportback de doar 0,22 este fără precedent în segmentul C cu propulsie electrificată. Iar coeficientul Cw al versiunii Avant este cu doar 0,02 mai mare, în ciuda liniei mult mai ample a plafonului. Pe scurt, aceasta însemnă că automobilul beneficiază de o rezistență minimă la înaintare, ceea ce se traduce în consum de energie electrică mai redus și deci în autonomie crescută. Totodată, finisajele de detaliu realizate în tunelul aerodinamic au avut din nou ca rezultat un design organic, de o eleganță excepțională, armonios până la cele mai mici detalii.

Jantele mari de 22 de inchi și consolele scurte, cabina aplatizată a pasagerilor și plafonul cu arcul dinamic conferă versiunii Avant proporții ce sugerează fără doar și poate un automobil sport.

Absența muchiilor dure înseamnă treceri fluide între suprafețele convexe și cele concave pe întreaga caroserie, ceea ce însemnă, de asemenea, că sunt create doar umbre ușoare și pale. Audi A6 e-tron concept dă impresia unui corp monolitic, de parcă ar fi creat dintr-un singur element, cu precădere când este privit din profil.

Panta plafonului ce coboară ușor în spate și montantul D înclinat desenează designul specific geamurilor Audi Avant. Astfel, montantul D se ridică deosebit de aerodinamic din baza stabilă a părții posterioare a automobilului. Pasajele spectaculoase ale roților etalează designul quattro caracteristic, accentuând lățimea caroseriei și fiind totodată integrate organic în suprafețele laterale.

Pasajele sunt legate între ele de pragurile ce au formă sculpturală, sugerând că aici este integrată bateria, prin inserția neagră, ce reprezintă deja un element de design specific modelelor electrice de la Audi. De asemenea, caracteristice modelelor Audi e-tron, sunt și oglinzile exterioare virtuale pe bază de cameră video. Acestea au designul suplu și sunt montate pe montantul A.

Dar și privit din față, Audi A6 e-tron concept ne lasă imediat să observăm că este un reprezentant electric al mărcii cu patru inele, datorită grilei Singleframe mari și închise, ce este mărginită în partea de sus de prize de aer mari pentru răcirea sistemului de propulsie, a bateriei și frânelor. Masca aplatizată a farurilor se extinde mult în profil, subliniind arhitectura orizontală a caroseriei automobilului.

Influențele din tunelul aerodinamic sunt clar vizibile și în spate. Secțiunea superioară din spate este astfel modelată încât să creeze o muchie aerodinamică funcțională, optimă pentru fluxul de aer. Eleronul cu decor de nuanță diferită accentuează vizual silueta alungită, cu orientare orizontală a conceptcar-ului A6 Avant e-tron și contribuie semnificativ, de asemenea, la optimizarea fluxului de aer ce asigură caracteristicile aerodinamice extraordinare ale automobilului.

Iar în partea de jos, în zona spoilerului, sunt integrate două difuzoare de dimensiuni generoase. Aceste element au, de asemenea, decor de nuanță diferită și canalizează aerul ce curge pe sub automobil, în așa fel încât să fie reduse turbulențele. Este combinația perfectă pentru reducerea rezistenței la înaintare, dar și pentru reducerea portanței.

Silueta sportivă a conceptcar-ului este accentuată de nuanța caldă a vopselei gri Neptune Valley în care este finisată caroseria. Când automobilul stă în umbră, această vopsea creează un look reținut, dar când lumina bate pe caroserie, se dezvoltă întregul efect al vopselei ce îmbracă prototipul în nuanțe aurii, grație pigmenților speciali.

Strălucitoare, din toate perspectivele: tehnologia de iluminare

Farurile și blocurile optice spate sunt suple și integrate armonios în compoziția de ansamblu a liniilor designului automobilului. Tehnologiile digitale Matrix LED și OLED permit luminozitate maximă și o gamă amplă de funcții, deși farurile au o suprafață de dimensiuni reduse, oferind totodată semnături luminoase personalizabile. Echipa de design ce a fost responsabilă pentru sistemele de iluminare a reușit și de această dată rezultate spectaculoase, echipând acest conceptcar cu numeroase noi funcții și opțiuni de personalizare pentru unitățile sale de iluminare.

Astfel, pe fiecare parte a caroseriei sunt instalate câte trei proiectoare LED mici, dar de înaltă rezoluție, ce transformă solul din vecinătatea mașinii într-o adevărată scenă, atunci când sunt deschise portierele, deoarece mici efecte luminoase dinamice vor fi întâmpina ocupanții cu mesaje scrise în propria lor limbă.

Combinația dintre dotările de siguranță și designul estetic au jucat dintotdeauna un rol deosebit de important la Audi. De aceea, micile proiectoare de înaltă rezoluție afișează, de asemenea, simboluri de avertizare pe sol, pentru a preveni bicicliștii că se va deschide portiera, de pildă.

Alte patru proiectoare LED de înaltă rezoluție sunt integrate discret în colțurile automobilului și generează proiecții pentru luminile de semnalizare. Designul acestor proiectoare poate fi modificat pentru a fi adaptat la diferitele piețe și în funcție de legislația specifică diferitelor regiuni.

Farurile Matrix LED digitale ating o calitate demnă aproape de cinematografie. De exemplul, când Audi A6 e-tron concept este parcat în fața unui perete în timpul unei pauze pentru reîncărcarea bateriei, șoferul și pasagerii se pot delecta în acest timp jucând un joc video proiectat pe perete. Astfel, ei pot privi pe perete peisajele jocului proiectate în format XXL, cu ajutorul farurilor Matrix LED digitale, în loc să privească ecranul relativ mic de la bord.

În spatele conceptcar-ului este instalată o nouă generație de elemente OLED digitale, ce iau forma unui bandou luminos continuu și funcționează asemeni unui display. Luminile acestea pot fi, de asemenea, folosite pentru a crea variații personalizabile aproape nelimitate pentru semnăturile luminoase digitale și pentru luminile afișate, putând fi adaptate după gusturile personale ale clientului.

Un aspect nou al blocurilor optice din spate este arhitectura tridimensională a elementelor OLED digitale, ce, adaptate la forma caroseriei, permit integrarea perfectă a designului nocturn în designul de ansamblu. Astfel show-ul dinamic de lumini nu poate fi experimentat doar bidimensional, ca până acum, ci și cu efect 3D spațial, cu adevărat impresionant.

Și, desigur că, atât farurile, cât și blocurile optice din spate îndeplinesc cu brio și funcțiile lor clasice, ajutând șoferul să vadă mai bine și având grijă ca automobilul să fie bine văzut. Astfel, farurile iluminează șoseaua din fața automobilului cu o lumină clară și puternică, adaptându-se totodată în manieră inteligentă la situația din trafic, la condițiile meteo și la mediul înconjurător, dar și comunicând cu ceilalți participanți la trafic. În spate, blocurile optice OLED digitale sunt extrem de puternice, omogene și dispun de un contrast foarte ridicat, ceea ce sporește enorm siguranța pe drumurile viitorului.

Iar proiectoarele din jurul automobilului permit pentru prima dată extinderea ariei de comunicare în afara automobilului. Cu ajutorul funcțiilor sale inteligente de conectivitate, A6 e-tron concept transmite informații celorlalți participanți la trafic, folosind în acest sens semnale vizuale.

PPE: automobile cu caroserie înaltă, dar și mașini sportive și joase

Platforma PPE este concepută exclusiv pentru automobilele electrice pe baterie, astfel că poate exploata la maximum punctele forte ale acestei tehnologii. Elementul-cheie al viitoarei flote PPE este un modul pentru baterie situat între punți, care la conceptcar-ul A6 Avant e-tron stochează circa 100 kWh de energie. Folosind întreaga bază a automobilului, Audi a putut crea o arhitectură foarte subțire a bateriei. Astfel a fost posibilă construirea pe aceeași bază atât a automobilelor cu o caroserie înaltă, cât și a automobilelor deosebit de sportive, cu structura de ansamblu aplatizată, precum Audi A6 Avant*, fără să fie necesare modificări la arhitectura de bază.

Mărimea bateriei și ampatamentul automobilelor PPE sunt adaptabile, astfel că platforma poate fi folosită cu ușurință pentru numeroase segmente auto diferite. Raportul dintre ampatamentul relativ lung și consolele scurte este însă un element pe care toate aceste modele îl vor avea în comun și care, împreună cu roțile mari, creează proporții de bază pur și simplu perfecte, nu doar din punctul de vedere al designului. Ocupanții viitoarelor modele construite pe baza platformei PPE vor beneficia de ampatamentul lung, ce se traduce prin interiorul mai lung și spațiul mai amplu la picioare pentru ambele rânduri de scaune, la modelele de automobile PPE din toate segmentele. În general autovehiculele electrice sunt mai spațioase decât cele cu sistem clasic de propulsie, deoarece nu mai au tunelul central pentru transmisie, acesta nemaifiind necesar la acest tip de tehnologie.

Dar chiar și fără tunelul transmisiei, clienții nu vor trebui să renunțe la beneficiile legendarei tracțiuni integrale quattro a mărcii. Viitoarea gamă de modele PPE va include variante de motorizare cu două motoare: câte un motor electric montat pe puntea față și puntea spate. Acest sistem va face uz de control prin comandă electronică pentru a asigura tracțiune integrală atunci când e nevoie și pentru a asigura un echilibru perfect între caracteristicile dinamice avansate și eficiența energetică excelentă. De asemenea, familia e-tron va include și versiuni de bază optimizate în privința consumului și a autonomiei maxime, caz în care propulsia va fi asigurată de un singur motor, ce va fi instalat pe puntea spate.

Cele două motoare electrice cu care este echipat prototipul Audi A6 Avant e-tron pot genera în total 350 kW și 800 Nm.

Roțile din față ale conceptcar-ului sunt conectate între ele de o punte cu cinci brațe, special optimizată pentru autovehiculele electrice. Pe puntea spate este instalat un sistem multi-braț. Conceptcar-ul dispune și de suspensie pneumatică Audi cu amortizoarele adaptive.

A6 Avant e-tron: dublu campion la încărcare

Elementul central al tehnologiei de propulsie a conceptcar-ului Audi A6 Avant e-tron este, la fel ca la toate viitoarele modele Audi PPE, tehnologia de încărcare de 800 de volți. La fel cum a fost implementat deja și la Audi e-tron GT quattro*, bateria poate fi încărcată și în acest caz în timp foarte scurt la până la 270 kW, de la stațiile de încărcare rapidă. Această tehnologie revoluționară va intra în premieră în producție pentru segmentele medii și de lux de volum mare, odată cu platforma PPE.

Astfel, A6 Avant va fi campion în dublu sens la încărcare, datorită spațiului amplu de încărcare și a tehnologiilor PEE ce permit timpi de încărcare ce se apropie de cei necesari pentru oprirea la benzinărie și alimentarea unui automobil cu motor clasic cu ardere internă. Astfel, 10 minute sunt suficiente pentru a încărca bateria la un nivel suficient pentru ca automobilul să poată să parcurgă apoi peste 300 de kilometri. De asemenea, în mai puțin de 25 de minute, bateria de 100 kWh cu care este echipat Audi A6 Avant e-tron concept poate fi încărcată de la 5% la 80%.

Având în vedere și autonomia de peste 700 de kilometri, în funcție de motorizarea aleasă și de putere, membrii familiei Audi A6 e-tron sunt, fără doar și poate, potriviți și pentru a călători la drum lung. Autonomia și viteza lor de încărcare țin pasul cu cele ale automobilelor cu motoare cu ardere internă, astfel că Audi A6 e-tron este automobilul universal perfect pentru utilizarea cotidiană, de la drumurile scurte la magazin, la excursiile mai lungi de weekend sau la vacanțe.

Iar în ceea ce privește caracteristicile dinamice, cu calitățile sale specifice de automobil electric, conceptcar-ul Audi A6 e-tron își depășește în mod evident concurenții cu motoare cu ardere internă. Și deoarece cuplul ridicat este disponibil încă de la demaraj, chiar și modelele ultra-eficiente de intrare în gamă vor accelera de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 7 secunde. Iar modelele de înalte performanțe din vârful gamei permit reducerea acestui sprint la chiar sub 4 secunde.

Platforma PPE: flexibilă, variabilă, electrică

Audi și-a lansat în 2018 primul automobil electric din producția de serie: Audi e-tron*. De atunci și până acum, marca a avansat sistematic și rapid cu introducerea modelor sale electrice în întreaga sa gamă. După modelele SUV e-tron* și e-tron Sportback*, în februarie 2021 a fost lansat ultra-dinamicul e-tron GT quattro*, construit pe o nouă platformă tehnică dezvoltată în colaborare cu Porsche AG. Și la doar 2 luni mai târziu, au avut premiera Audi Q4 e-tron și Q4 Sportback e-tron. Acestea sunt două SUV-uri cu adevărat unice în segmentul compact, folosind ambele platforma tehnică MEB a Grupului Volkswagen.

Conceptcar-urile Audi A6 e-tron Sportback și Avant sunt acum primii membri ai familiei (inițial segmentul C și apoi, de asemenea, segmentele B și D) ce au la bază o nouă platformă tehnică inovatoare: platforma electrică premium PEE (Premium Platform Electric). Acest sistem modular este dezvoltat sub coordonarea Audi, în colaborare cu Porsche AG. Primele modele Audi PEE din producția de serie vor fi prezentate succesiv, începând cu anul 2023.

PPE este prima platformă concepută ca bază pentru o gamă mai amplă ca niciodată de automobile pentru segmentele de volum, inclusiv modele SUV și CUV cu garda la sol înaltă, cât și modele cu garda la sol redusă, ce fac parte din gama centrală a mărcii Audi, ca de pildă din familia Audi A6. Dar există, de asemenea, planuri pentru extinderea gamei PPE și în segmentul B, care, deja de decenii, este segmentul de piață cu cel mai mare volum de vânzări pentru Audi. Totodată, platforma PPE este excelentă chiar și pentru modele din segmentul D de top.

Cu PPE, modelele electrice vor fi atractive și pentru clienții care preferă concepte de automobile ce merg mai departe de segmentul SUV-urilor, ca, de exemplu, modelele Avant, ce sunt caracteristice mărcii.

Astfel, Audi își poate extinde în manieră eficientă oferta de automobile electrice din gamă, în baza segmentelor sale de mare volum B și C. Adițional, economiile de scară vor permite oferirea tehnologiilor din clasa de lux precum și a diferitelor versiuni într-o gamă amplă de modele, ceea ce constituie un avantaj fără egal pe piața premium.

 

 

Consumul de combustibil/electric și emisiile** modelelor menționate anterior:

Audi A6 Avant

Consum combustibil mixt în l/100 km: 7,8 - 4,5; emisii CO₂ mixte în g/km: 178 - 118

Audi e-tron GT quattro

Consum electric mixt în kWh/100 km: 21,8-19,9 (WLTP); 19,6-18,8 (NEDC); emisii mixte de CO₂ în g/km: 0

Audi e-tron

Consum electric mixt în kWh/100 km: 26,1-21,0 (WLTP); 24,3-20,9 (NEDC); emisii mixte de CO₂ în g/km: 0

Audi e-tron Sportback

Consum electric mixt în kWh/100 km: 25,9-21,0 (WLTP); 24,0-20,9 (NEDC); emisii mixte de CO₂ în g/km: 0

Audi Q4 e-tron

Consum electric mixt în kWh/100 km: 21,3-16,6 (WLTP); 18,2-15,6 (NEDC); emisii mixte de CO₂ în g/km: 0

Audi Q4 Sportback e-tron

Consum electric mixt în kWh/100 km: 20,9-16,6 (WLTP); 17,9-15,6 (NEDC); emisii mixte de CO₂ în g/km: 0

**Consumul și emisiile comunicate au fost determinate conform metodelor de măsurare prevăzute de lege. Începând cu 1 septembrie 2017, anumite autovehicule noi sunt omologate de tip conform Procedurii Armonizate la Nivel Mondial de Testare a Vehiculelor Ușoare, abreviată WLTP (engl. World Harmonised Light Vehicle Test Procedure). Aceasta este o procedură mai realistă de testare pentru măsurarea consumului de combustibil și a emisiilor de CO₂. Începând cu 1 septembrie 2018, WLTP va înlocui treptat Noul ciclu de conducere european (New European Driving Cycle, sau NEDC). Având în vedere condițiile mai realiste de testare, valorile de consum și de emisii de CO₂ măsurate conform WLTP sunt, în multe cazuri, mai mari decât cele măsurate conform NEDC. Informații adiționale despre diferențele dintre WLTP și NEDC puteți găsi la www.audi.de/wltp.

În prezent este încă obligatorie comunicarea valorilor conform NEDC. La modelele care au fost omologate de tip conform WLTP, valorile NEDC sunt derivate din valorile conform WLTP. Valorile WLTP pot fi comunicate dacă se dorește până la momentul la care acestea devin obligatorii. Dacă valorile NEDC sunt comunicate ca interval, acestea nu se referă la un autovehicul anume și nu reprezintă  o parte integrantă a ofertei. Acesta valori sunt comunicate doar cu scopul de a servi comparării diferitelor tipuri de autovehicule. Dotările și accesoriile adiționale (componentele instalate suplimentar, anvelopele de alte dimensiuni, etc.) pot modifica parametrii relevanți ai autovehiculului, ca de ex. masa, rezistența la înaintare și caracteristicile aerodinamice și, alături de condițiile meteo și de condițiile din trafic, precum și stilul individual de condus, pot influența consumul de energie electrică, emisiile de CO₂ și performanțele automobilului.

Informații suplimentare cu privire la consumul oficial de combustibil și la emisiile de CO₂ oficiale pentru autoturismele noi sunt oferite în "Ghidul cu informații referitoare la consumul de combustibil, emisiile de CO₂ și consumul de energie electrică ale autovehiculelor noi", disponibil gratuit în toate punctele de vânzare ale Uniunii Europene.