Creștere și internaționalizare
1971 până în 2010
Compania noastră a adoptat o nouă structură la începutul anilor 1970, care a fost urmată de patru decenii de creștere. În 1971, membrii familiilor Porsche și Piëch din Salzburg și Stuttgart au preluat roluri de supraveghere, delegând activitatea operațională unei echipe de management desemnate. Porsche Holding a fost înființată ca noua organizație umbrelă în 1974 pentru operațiunile comerciale, gestionate din Salzburg. Această reorganizare a stabilit un curs strategic esențial și a valorificat, în mod vizionar și consecvent, oportunitatea internaționalizării pe scară largă apărută la începutul anilor 1990, după căderea Cortinei de Fier.
1971
Aducerea companiei sub un nou acoperiș
Louise Piëch și Ferry Porsche au deschis calea pentru o nouă structură corporativă în 1971. Aceștia au declarat retragerea tuturor membrilor familiei din funcțiile operaționale – atât la Salzburg, cât și la Stuttgart – și trecerea lor la consiliile de supraveghere ale ambelor companii. Predarea responsabilităților către o echipă de conducere independentă a fost urmată de o restructurare parțială a companiei și de preluarea distribuției pentru marca Audi.
1974
Nașterea Porsche Holding
Compania a continuat să crească. În 1974, Porsche Holding Salzburg a fost fondată ca noua organizație umbrelă a Grupului Porsche din Austria. Porsche Austria a devenit importator Volkswagen, ceea ce a îmbunătățit considerabil competitivitatea rețelei de vânzări Volkswagen din Austria, datorită extinderii ulterioare a distribuției. În același timp, această schimbare a permis consolidarea poziției mărcii Volkswagen, în ciuda creșterii semnificative a concurenței din partea companiilor din Orientul Îndepărtat.
1977
Se creează Porsche Inter Auto
În 1977, noua organizație Porsche Inter Auto a reunit și consolidat diferitele reprezentanțe auto ale Porsche Holding.
1978
Viteză și agilitate
Anii 1970 au adus unele fluctuații extreme pe piața austriacă. Creșterea substanțială a TVA-ului în 1978, care s-a aplicat și vehiculelor, a avut un impact deosebit de puternic. Vânzările au crescut rapid înainte de data limită, doar pentru a scădea odată cu intrarea în vigoare a creșterii. Compania noastră a folosit aceste turbulențe pentru a se pregăti pentru viitor. De asemenea, ne-am arătat disponibilitatea de a inova prin primele investiții în alte sectoare în afara activității noastre principale.
1980 – 1984
Noi piloni
În calitate de furnizor de piese pentru Porsche 356 și Porsche 911, Porsche Holding Salzburg a dezvoltat un al doilea pilon la scară mică. Compania a început în acest sector prin investiții în mai multe întreprinderi industriale austriece (Fichtel & Sachs, Alu Druck-Guss) și achiziția ulterioară a grupului german Zipperle (1988). Achiziția Taylorix AG a creat un al treilea pilon prin extinderea în sectorul IT. La scurt timp după aceea, a avut loc o restructurare la nivel mondial în ambele sectoare, ceea ce a determinat Porsche Holding să se retragă treptat din ambele.
Extinderea sectorului serviciilor și a distribuției de piese
Anii 1980 au fost dedicați dezvoltării Porsche Versicherungs AG și Porsche Bank AG, specializate în principal în sectorul serviciilor auto. Până în prezent, Porsche Bank și-a menținut poziția de lider pe piața internă de leasing pentru vehicule. Deschiderea noului centru de distribuție a pieselor a creat, de asemenea, oportunități importante în domeniul logisticii, care, ani mai târziu, au devenit un avantaj competitiv major odată cu deschiderea piețelor din Europa Centrală, de Est și de Sud-Est.
1984
Hola SEAT
Creșterea mărcii spaniole: am preluat vânzările și distribuția mărcii SEAT în Austria în 1984 și am instalat o rețea de distribuție complet nouă. Cota de piață crește în conformitate cu lansarea noii generații de modele SEAT.
1989
ARAC, compania austriacă de închirieri auto
Mobilitate nouă: serviciul de închiriere de mașini al grupului, pe care compania îl deținea și îl conducea din anii 1960, a fost transferat către ARAC GmbH în 1989. Acum este una dintre companiile de închirieri auto cu cele mai bogate tradiții din Austria. Din 2003, compania este, de asemenea, deținătorul de licență austriac al EUROPCAR, cea mai mare organizație de închirieri auto din Europa.
Anii 1990
Škoda și Weltauto completează gama
La începutul anilor 1990, Intercar Austria GmbH a devenit importator general al mărcii Škoda în Austria și a dezvoltat un concept inovator de vânzări și marketing pentru această marcă tradițională cehă. Astfel, Škoda a devenit rapid o recomandare de încredere pe piața austriacă și, pe măsură ce gama de modele s-a îmbunătățit constant, un veritabil succes comercial. În aceeași perioadă, Porsche Holding Salzburg s-a concentrat pe extinderea continuă a cotei de piață în segmentul autovehiculelor rulate, sub marca Weltauto.
1990
Internaționalizarea ca oportunitate unică
Schimbările politice din Europa de Est au oferit Porsche oportunitatea decisivă, pe care am valorificat-o cu viziune, consecvență, spirit de pionierat și antreprenoriat. În 1990, Volkswagen AG a însărcinat compania noastră să înființeze o rețea de distribuție pentru mărcile grupului în Ungaria. Noul Porsche Hungaria a consolidat reputația Porsche în regiune prin succesul său rapid pe piața de acolo. În plus, Porsche a înființat mai multe operațiuni de vânzare cu amănuntul și a devenit autorizat ca dealer Volkswagen și Audi în Bratislava și Praga.
1993
Contracte de import pentru Slovenia și Slovacia
Schimbările majore din mai multe țări din Europa de Est au avut un impact și asupra activităților Porsche Holding Salzburg. Prăbușirea Iugoslaviei și războiul care a urmat au făcut imposibilă livrarea vehiculelor Volkswagen și Audi către Slovenia. În cele din urmă, în anul 1993, Volkswagen AG a atribuit Porsche contractul de importator pentru Slovenia, după evaluarea tuturor candidaților. Un an mai târziu, în 1994, a urmat contractul de importator pentru Slovacia, ca urmare a separării de Republica Cehă, care întrerupsese liniile de aprovizionare anterioare.
1996
Lansarea Porsche Informatik
În 1996, Porsche Informatik a fost înființată, evoluând din Externa – segmentul IT dezvoltat încă de la sfârșitul anilor 1960. Gama de servicii IT era deja complet adaptată nevoilor comerțului auto. Furnizorul extrem de specializat și-a construit rapid o reputație solidă, oferind soluții IT performante pentru sectorul de retail auto.
1997
Extindere continuă în Europa Centrală și de Est
Porsche Holding Salzburg și-a continuat activitatea de pionierat în stabilirea rețelelor de distribuție pentru mărcile Grupului Volkswagen în țările fostului bloc estic. Investițiile Porsche în dezvoltarea pe termen lung a acestor noi piețe s-au extins în România în 1997 și în Croația în 1999 (joint venture).
1999
Implicare în sectorul de retail din Franța
Încă de la începutul anilor ’70 – odată cu primele etape ale internaționalizării – Porsche Holding a acționat ca importator în Franța pentru Porsche și diverse alte mărci internaționale. Această poziție pe una dintre cele mai importante piețe auto a devenit tot mai dificilă, pe măsură ce aproape toți jucătorii își înființau propriile subsidiare. În consecință, compania noastră a căutat noi oportunități de dezvoltare în sectorul de retail din Franța, achiziționând în 1999 o participație în PGA, unul dintre cele mai importante grupuri de retail auto din țară. Astfel, ne-am putut repoziționa pe piața franceză. Ulterior, PGA și-a extins activitatea către Olanda și Polonia.
2000
Distribuție directă al mărcilor exclusive Bentley și Lamborghini
Porsche Holding Salzburg a pătruns într-un segment de piață extrem de exclusivist odată cu începutul noului mileniu: în 2000, prin divizia Exclusive Cars, am demarat operațiunile de vânzare și distribuție pentru marca britanică Bentley, parte a grupului Volkswagen, iar în 2001 am extins portofoliul cu Lamborghini, renumita marcă italiană de automobile sport.
În noul mileniu, am extins activitățile de comercializare a automobilelor în regiune: în Serbia și Muntenegru, precum și în Bulgaria (ambele în 2004), în Albania și Macedonia de Nord (ambele în 2005), iar în Ucraina în 2008.
Noii dealeri auto din cadrul Porsche Inter Auto
Succesul rapid al Porsche Holding Salzburg în Europa Centrală și de Sud-Est a fost consolidat prin înființarea propriei rețele de dealeri auto Porsche Inter Auto, simultan în Republica Cehă, Slovacia, Ungaria, Slovenia și Croația. Aceste unități respectă cele mai recente standarde ale mărcilor din Grupul Volkswagen și au devenit modele de referință pentru întreaga rețea de dealeri. Porsche Inter Auto, care operează exclusiv pentru mărcile Grupului Volkswagen, este prezentă nu doar în Austria și pe piețele emergente, ci și în Germania, Italia și Polonia.
2006
Partener de vânzări Bugatti
În aprilie 2006, filiala noastră Exclusive Cars Vertriebs GmbH a devenit partener autorizat pentru vânzarea mărcii Bugatti în Austria și în țările din Europa de Sud-Est.
Porsche Bank – factorul de succes
În 2006, Porsche Bank a sărbătorit 40 de ani de activitate. Extinderea serviciilor financiare în Ungaria, Slovacia, Slovenia, Croația, România, Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Ucraina și Columbia a contribuit semnificativ la succesul pe aceste piețe. O mare parte dintre vehicule sunt finanțate prin Porsche Bank, care oferă totodată soluții financiare dedicate rețelei de vânzări.