Ferdinand Porsche

1875 PÂNĂ ÎN 1945

De la ucenic instalator la designer ingenios. Ferdinand Porsche a modelat industria auto ca puțini alții. A inventat motorul electric în butucul roții și a dezvoltat automobile, camioane, motoare de avion și mașini sport și de curse pentru diverse companii. Capodopera sa a fost Volkswagen, care ani mai târziu a stat la baza succesului antreprenorial al copiilor săi.

1875

Ferdinand Porsche s-a născut în Boemia

Rădăcinile istoriei companiei Porsche se află în Boemia, unde Ferdinand Porsche s-a născut la 3 septembrie 1875 în Maffersdorf, ca al treilea copil al lui Anton Porsche și al soției sale Anna. Când a fost inventat automobilul, Ferdinand Porsche avea unsprezece ani. A fost interesat în special de electricitate și la vârsta de 13 ani a instalat sonerii electrice la casa părinților săi, iar la 16 ani a adăugat iluminat electric.

1893

Primii pași la Vereinigte Elektrizitätswerke din Viena

După ucenicia sa de instalații sanitare în afacerea tatălui său, în 1893 abilitățile lui Ferdinand Porsche și interesul său pentru tehnologie l-au determinat să-și înceapă cariera la Vereinigte Elektrizitätswerke din Bela Egger & Co din Viena.

1900

Motorul electric în butucul roții și tracțiunea integrală, invenții revoluționare.

Cu puțin timp înainte de începutul secolului, Ferdinand Porsche a plecat să lucreze pentru Jacob Lohner, furnizor al Curții Regale a Austriei. A uimit lumea auto la Expoziția Mondială de la Paris din 1900 cu dezvoltarea motorului electric integrat în butucul roții. El a prezentat un vehicul care putea fi propulsat de toate roțile sale: prima mașină cu tracțiune integrală din lume. Acest principiu de construcție a fost aplicat 70 de ani mai târziu în proiectarea roverului lunar al NASA. Prima mașină hibridă din lume – mașina hibridă Lohner-Porsche Mixte din 1901 cu propulsie pe benzină și electrică – a fost, de asemenea, proiectată de Ferdinand Porsche.

1904

S-a născut Louise Porsche

Ferdinand Porsche s-a căsătorit cu Aloisia în 1903 și a devenit tată pentru prima dată un an mai târziu, când s-a născut fiica sa Louise în 1904.

1906

A trecut la Austro Daimler

În 1906, Ferdinand Porsche a părăsit Lohner pentru a se alătura marii companii industriale austriece Austro Daimler din Wiener Neustadt.

1909

S-a născut Ferry Porsche

Cel de-al doilea copil al lui Ferdinand Porsche, Ferry, s-a născut la trei ani după fiica sa, Louise.

1910

Victorie în Turneul Prințului Henry și doctorat onorific

Ferdinand Porsche a lucrat pentru Austro Daimler timp de 17 ani, inclusiv mulți ani ca director general. A dezvoltat primele limuzine de înaltă performanță, cu formă aerodinamică și a câștigat – cu el însuși la volan – faimosul Prince Henry Tour în 1910. Ferdinand Porsche a construit, de asemenea, camioane și trenul Landwehr pentru armata imperială, concepute pentru a călători atât pe drumuri, cât și pe șinele de cale ferată. Ingeniosul inginer proiectant a dezvoltat și motoare de avioane, pentru care a primit un doctorat onorific de la Universitatea Tehnică din Viena.

1922

Victorie la Targa Florio

După Primul Război Mondial, Ferdinand Porsche a construit prima mașină sport cu două locuri, "Sascha". În prima sa cursă, a câștigat faimoasa Targa Florio din Sicilia în clasa sa, chiar și în fața concurenților cu o capacitate mai mare a motorului.

1923

A trecut la Daimler în Stuttgart

În 1923, Ferdinand Porsche s-a mutat la Stuttgart pentru a deveni director tehnic la Daimler, unde și-a asumat responsabilitatea pentru dezvoltarea faimoaselor modele S, SS și SSK (Sport, Super Sport și Super Sport Kurz), ajutând în același timp la dezvoltarea motoarelor de camioane și aviație.

1931

Intră în activitate independentă după o perioadă petrecută în Austria

După expirarea contractului său cu Daimler, Ferdinand Porsche s-a întors acasă în Austria și a lucrat ca director general la Steyr. În 1931, și-a înființat propria afacere în Stuttgart. Biroul său de proiectare Porsche a întreprins lucrări de dezvoltare pentru tot felul de dispozitive tehnice, cum ar fi turbine eoliene și alte tipuri de turbine, precum și motoare și noi concepte de vehicule pentru Wanderer și Zündapp.

1933

Mașină de curse cu 16 cilindri pentru Auto-Union

În 1933, Ferdinand Porsche a proiectat celebra mașină sport Auto Union cu 16 cilindri pentru compania Auto-Union, formată recent din Audi, Horch, Wanderer și DKW. Acest model a fost un precursor al principiilor de design utilizate astăzi în Formula 1 – una dintre cele mai de succes mașini de curse ale vremii.

1934

S-a născut Volkswagen

Cel mai faimos design al lui Ferdinand Porsche a fost Volkswagen. A fost însărcinat la 22 iunie 1934 de către "RDA – Reichsverband der Deutschen Automobilindustrie" (Asociația Industriei Automobilelor a Reich-ului German) să dezvolte un vehicul care ani mai târziu avea să devină unul dintre cele mai bine vândute modele din lume sub numele de VW Beetle și va fi un factor cheie în succesul corporativ al Porsche. Primele prototipuri au fost construite de echipa de ingineri Porsche în propriul garaj de la vila Porsche din Stuttgart. Fiul său Ferry a fost responsabil de testele dinamice, dar testele majore nu au început până în 1936 sub supravegherea RDA.

1938

De la Volkswagen la mașina "KdF" și economia de război

După ce Ferdinand Porsche a fost numit de guvernul Reich-ului german în funcția de director general pentru tehnologie și planificare în 1937 în pregătirea Volkswagen-ului ("mașina poporului"), piatra de temelie a fabricii Volkswagen a fost pusă la 26 mai 1938. Iar Volkswagen devine "mașina KdF (Kraft-durch-Freude, sau "Puterea prin plăcere"). Odată cu izbucnirea celui de-al Doilea Război Mondial, însă, compania trece la nevoile din timpul războiului: în loc de o mașină a oamenilor obișnuiți, linia de asamblare din Wolfsburg a produs vehicule militare precum amfibiul "Schwimmwagen" și așa-numita "Kübelwagen" (sau mașină "găleată"). Planșele de desen de la Porsche Konstruktionen GesmbH din Stuttgart au fost pline de modele pentru tancuri mai degrabă decât pentru mașini de curse.

Spre viitor ca grup

Creștere și internaționalizare

Louise Piëch & Ferry Porsche

PORTALUL FURNIZORILOR

Porsche Romania este mereu în căutarea celor mai buni furnizori.

Accesați Portalul Furnizorilor

Bulevardul Pipera nr. 2 077190 Voluntari România Tel. +40/21/203 28 88

© Porsche Romania SRL, 2025

Bulevardul Pipera nr. 2 077190 Voluntari România Tel. +40/21/203 28 88

PORTALUL FURNIZORILOR

Porsche Romania este mereu în căutarea celor mai buni furnizori.

Accesați Portalul Furnizorilor

© Porsche Romania SRL, 2025

Bulevardul Pipera nr. 2 077190 Voluntari România Tel. +40/21/203 28 88

PORTALUL FURNIZORILOR

Porsche Romania este mereu în căutarea celor mai buni furnizori.

Accesați Portalul Furnizorilor