De la constructor la antreprenor

Biroul de proiectare Porsche se ocupă de dezvoltarea a diferite aparate tehnice, de la elice antrenate de vânt şi turbine, la motoare şi concepte noi de autovehicule pentru Wanderer şi Zündapp. În 1933, Ferdinand Porsche construieşte, pentru nou înfiinţata Auto-Union (Audi, Horch, Wanderer şi DKW), renumitul automobil de curse Auto Union cu motor central cu 16 cilindri, care prezintă principii constructive utilizate şi în prezent la automobilele de Formula 1. Este una dintre maşinile de curse cu cel mai mare succes în perioada respectivă.

Ia naștere Volkswagen

Dar cel mai cunoscut proiect al său este Volkswagen. În 22 iunie 1934, Ferdinand Porsche primeşte de la "Reichsverband der deutschen Autoindustrie" (RDA - Asociaţia Industriei Auto Germane) sarcina de a dezvolta Volkswagen (germ. maşina poporului), care va marca decisiv evoluţia ulterioară a companiei Porsche. Echipa tehnicienilor de la Porsche montează primele prototipuri în garajul personal al lui Porsche, de la vila sa din Stuttgart. Testele sunt coordonate de fiul său Ferry, dar marile curse de încercare încep abia în anul 1936, sub supravegherea RDA.

Volkswagen construiește autvehicule militare

În anul 1937, Ferdinand Porsche este numit de către guvernul Reich-ului German ca director tehnic şi pentru proiectare al Societăţii pentru Pregătirea Maşinii Poporului  (Gesellschaft zur Vorbereitung des Volkswagens). În 26 mai 1938, este pusă piatra de temelie a uzinei Volkswagen, iar Volkswagen devine "KdF-Wagen". Odată cu izbucnirea Celui de-al 2-lea Război Mondial, totul este reorganizat pentru a servi războiului: în locul Volkswagen-ului pentru fiecare, de pe banda de producţie ies autovehicule militare, precum Schwimmwagen (amfibie) şi Kübelwagen (blindat). Pe planşetele de proiectare ale Porsche Konstruktionen GmbH din Stuttgart sunt proiectate autovehicule blindate, în loc de automobile de curse.